• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403031006816
  • خبرنگار : 50455

۱۴ و ۱۵ خردادماه دو حادثه بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است

۱۴ و ۱۵ خردادماه دو حادثه بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است

ایسنا/قم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم طی اطلاعیه‌ای مردم بصیر و انقلابی قم را به حضور در مراسم بزرگداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد دعوت کرد.

در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم دعوت به حضور در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره) و قیام خونین ۱۵خرداد آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«راه امام خمینی (ره)، راه نجات این کشور، هم در آغاز انقلاب، هم در دوران حیات آن بزرگوار بود و هم امروز هست». حضرت امام خامنه‌ای

چهاردهم و پانزدهم خردادماه یادآور دو حادثه بزرگ و فراموش نشدنی حول شخصیتی بی بدیل و اثر گذار در تاریخ ایران اسلامی است. نیمه خرداد سالروز قیام و همچنین عروج مردی است که ظهور و حیات انقلاب اسلامی مرهون اندیشه پاک، خالص و الهی اوست.

۱۵ خرداد ماه نقطه آغاز نهضت و بیداری اسلامی مردم ایران و روز خلق حماسه ای ماندگار در دفاع از اسلام و مجاهد تربیت یافته مکتب تشیع است.

قیام جاودانه و خونین ۱۵ خرداد که از قم آغاز شد و خون شهرهای دیگر را نیز در دفاع از باورهای دینی و مقام مرجعیت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به جوش آورد نقطه عطف و جرقه‌ای بود برای انقلاب مردم ایران که در برابر حکومت ظلم و استبداد شاهنشاهی به وقوع پیوست.

۱۴ خردادماه نیز سالروز عروج و ارتحال جانگداز همان بزرگمرد مجاهدی است که نظام اسلامی را با برچیدن نظام طاغوت بنیان نهاد و ندای توحید را در سراسر عالم سرداد.

بزرگداشت امام عظیم‌الشأن این شخصیت برجسته و چهره به یادماندنی تاریخ، فرصت مغتنمی است تا با عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر توجه به ابعاد والای شخصیتی احیاگر اسلام ناب محمدی و بهره‌گیری از بیانات آن امام بزرگوار در خصوص گفتمان و شعارهای انقلاب یاد و نام ایشان گرامی داشته شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت خصوصاً رئیس جمهور شهیدمان آیت الله رئیسی و دعوت از مردم عزیز برای خلق انتخاباتی حماسی و پرشور و برگزیدن رئیس جمهور مکتبی دیگری از جنس مردم و دارای روحیه انقلابی و جهادی، مردم بصیر و انقلابی قم را به شرکت در مراسم‌هایی که به مناسبت بزرگداشت سی و پنجمین سال عروج امام مهربانی‌ها و بزرگداشت یوم الله ۱۵ خرداد اعلام و برگزار خواهد شد دعوت می‌نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha