• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403031006744
  • خبرنگار : 50037

بازگشت ۵ واحد صنایع تبدیلی شاخص به چرخه تولید طی دولت سیزدهم در همدان

بازگشت ۵ واحد صنایع تبدیلی شاخص به چرخه تولید طی دولت سیزدهم در همدان

ایسنا/همدان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از بازگشت پنج واحد شاخص و بزرگ صنایع تبدیلی به چرخه تولید طی دولت سیزدهم در این استان خبر داد.

حسن محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این تعداد واحد بزرگ و شاخص حوزه صنایع تبدیلی و غذایی با ۵۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و با ۳۲۰ نفر اشتغال در دولت سیزدهم طی دو و یا سه سال اخیر احیا و دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی تصریح کرد: سیاست احیا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل سیاست همه دولت‌ها بوده است اما در دولت سیزدهم بحث ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از فعالیت بسیار بالایی برخوردار بود و به تبع آن احیا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم شتاب بسیار خوبی به خود گرفت و بسیاری از واحدهای تعطیل جان دوباره گرفتند.

محمدی از احیا و بازگشت کارخانه رب شهرستان نهاوند پس از ۱۶ سال تعطیلی به چرخه تولید به عنوان از جمله واحدهای تعطیل شاخص استان خبر داد و گفت: کارخانه رب نهاوند از حدود ۱۶ سال پیش تعطیل شده بود که  در دولت سیزدهم با پیگیری لازم دوباره احیا شده و در فصل برداشت گوجه فرنگی، امسال به طور کامل فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی اشتغال این کارخانه را با ۳۰ نفر و سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای احیا و بازگشت به چرخه تولید این کارخانه، از محل تسهیلات اشتغال روستایی شش میلیارد تومان به سرمایه‌گذار جدید با نرخ پایین شش درصد تسهیلات پرداخت شده و خط تولید آن بازسازی و نوسازی و خط تولید جدید آن آماده شده است.

محمدی با اشاره به احیا یک واحد لبنیات واقع در منطقه قهاوند در دولت سیزدهم  پس از ۱۳ سال تعطیلی به عنوان یکی دیگر از جمله واحدهای تعطیل و شاخص این استان، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم سرمایه گذار جدید دیگری با پیگیری لازم از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وارد این طرح شد و در این طرح مشارکت کرد .

وی میزان سرمایه گذاری این طرح را ۲۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ۴۰ نفر برشمرد و یادآور شد: این واحد پس از ۱۳ سال تعطیلی دوباره احیا شده و هم اکنون روزانه پنج تا ۱۰ تن پنیر تولید می‌کند.

محمدی واحد بسته بندی پای مرغ در زمینه صادرات را سومین واحد بزرگ احیا شده در حوزه صنایع تبدیلی استان در دولت سیزدهم پس از ۱۵ سال تعطیلی دانست و گفت: این واحد واقع در ناحیه صنعتی گنبد جاده ملایر با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان، هم اکنون دارای ۹۰ نفر شاغل بیمه شده است که بیشترین افراد در حال فعالیت در این واحد زنان سرپرست خانوار هستند.

وی تصریح کرد: این واحد،پای مرغ را از کشتارگاه ها خریداری و پس از پاک کردن و شستشو در بسته‌بندی ۳۰ کیلویی به کشور چین صادر می‌کند که صادرات تولید آن ارز آوری خوبی برای کشور دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین با اشاره به بازگشت به چرخه تولید کشتارگاه مرغ تویسرکان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: این کشتارگاه حدود هشت سال به دلیل بدهی به بانک تعطیل بود، که خوشبختانه با پیگیری های لازم با خریداری این کشتارگاه توسط هفت یا  هشت مرغدار بزرگ استان در دولت سیزدهم احیا شد و هم اکنون بخش عمده مرغ کشتار شده استان را تامین می‌کند.

وی با اشاره به ارزش سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی این طرح با اشتغال ۱۲۰ نفر، افزود: سال گذشته توسط سرمایه گذاران جدید  ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این کشتارگاه انجام شده و ظرفیت آن از ۲۰۰۰ قطعه در ساعت به ۴۰۰۰ قطعه مرغ در ساعت تبدیل شد.

محمدی اضافه کرد:در حال حاضر استان همدان دارای دو واحد کشتارگاه ۴۰۰۰ قطعه در ساعت بوده که یکی از این دو واحد این کشتارگاه است ضمن اینکه این واحد کشتارگاه در سال ۱۴۰۲ از طرف محیط زیست تندیس دریافت کرده است. 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: کارخانه فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس واقع در ناحیه صنعتی سامن ملایر با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان و با اشتغال ۴۰ نفر یکی دیگر از واحدهای بزرگ و شاخص حوزه صنایع تبدیلی تعطیل در مصادره بانک بود که با پیگیری لازم در دولت سیزدهم احیا شد.

محمدی با بیان اینکه برای احیا مجدد این واحد، یک شرکت زنجیره ای از شمال کشور واحد فوق را خریداری و نسبت به احیا و بازگشت به چرخه تولید آن اقدام کرد، افزود: هم اکنون این واحد با ظرفیت تولید ۴۵۰۰ تن دارای فعالیت است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی دولت سیزدهم در سطح استان همدان علاوه بر احیا پنج کارخانه و واحد صنایع تبدیلی و غذایی بزرگ، تعداد ۲۰ واحد صنایع تبدیلی کوچک نیمه تعطیل بازسازی و نوسازی و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha