• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403031006708
  • خبرنگار : 71234

اعتراض به اعتبارنامه شریعتی در شعبه/ این اعتبارنامه تائید شد

اعتراض به اعتبارنامه شریعتی در شعبه/ این اعتبارنامه تائید شد

در جلسه علنی امروز سخنگوی شعبه ۶ مجلس، گزارش این شعبه درباره اعتبارنامه منتخبان تهران را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، کمال حسین‌پور سخنگوی شعبه ۶ مجلس در جلسه علنی امروز بعد از قرائت گزارش شعبه مربوط به اعتبارنامه ۳۰ منتخب تهران گفت: لازم به ذکر است علی رغم اعتراض به اعتبارنامه مالک شریعتی، موارد مورد اعتراض از شورای نگهبان استعلام شد که با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موضوع مورد اعتراض و حادث نشدن بعد از موارد اعلام اعتبارنامه تایید شد.

در این هنگام مالک شریعتی در مقابل تریبون مجلس با صدای بلند از رییس مجلس خواست که حتی اگر شورای نگهبان اعتبارنامه من را تایید کرده، باز هم رسیدگی کنید.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در واکنش گفت: این موارد را باید رییس شعبه اعلام کند اگر قبلا موضوع در شورای نگهبان رسیدگی شده، دوباره نمی تواند اینجا مورد رسیدگی قرار گیرید.

رئیس مجلس ادامه داد: دوستان شعبه به ما گفتند اینها را از شورای نگهبان استعلام کرده و رسیدگی شده لذا ملاک گزارش شعبه است که رییس شورا امضا کرده است. اگر اعتراضی در شعبه شده و شورای نگهبان هم آن را قبلا برررسی و تایید نکرده، باید گزارش آن را  بدهد. من نمی توانم به گزارش دیگری غیر از شعبه استناد کنم و ملاک من  گزارش شعبه با امضای رییس شعبه است.

سپس قالیباف تصویب اعتبارنامه‌های شعبه ششم را اعلام کرد.

قالیباف در واکنش به اعتراضات شریعتی گفت: آقای شریعتی حق شماست که نظر کتبی شورای نگهبان را داشته بدهید اما من مسئول این کار نیستم و رییس شعبه مسئول است، از ایشان درخواست کنید.

رئیس مجلس با قرائت گزارش شعبه ۶ مجلس گفت: مالک شریعتی می‌گوید اعتراض دارد اگر اعتراض دارید باید به آقای نیک بین رئیس شعبه بگویید. طبق آیین نامه مجلس اعتراض به اعتبارنامه در صحن نیست؛ رییس شعبه می گوید از شورای نگهبان استعلام کرده همین موضوع را در یک شعبه دیگر هم داریم؛ اجازه دهید مسیر قانون طی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha