• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030906584
  • خبرنگار : 50649

آغاز فعالیت هیئت اندیشه‌ورز قرآنی کمیته امداد فارس

آغاز فعالیت هیئت اندیشه‌ورز قرآنی کمیته امداد فارس

ایسنا/فارس نخستین جلسه شورا و هیئت اندیشه‌ورز قرآنی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، ۹ خردادماه در شیراز برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در این نشست ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور و شهدای خدمت گفت: رئیس جمهور شهید همواره و همیشه یار و یاور محرومین و نیازمندان بود.

مرتضی موصلی تصریح کرد: امدادگران نهاد مقدس امداد امام(ره) و جامعه هدف در همین چند سال اخیر شاهد عنایت ویژه شهید آیت‌الله رئیسی در بخش‌های مختلف خدمت به محرومان بوده‌اند. ایشان تأکید ویژه‌ای بر اجرای توسعه عدالت اجتماعی و دغدغه حل مشکل مسکن، ازدواج جوانان، اشتغال و... داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان فارس استاندار و نماینده ولی فقیه در اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد همراهی خوبی دارند، افزود: از این جهت در حوزه فرهنگی یکی از برنامه‌های ویژه معاونت امور فرهنگی این نهاد اهتمام جدی به توسعه و ترویج فرهنگی قرآن است.

موصلی بیان کرد: باورداریم پیش‌نیاز توانمندی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت، توانمندسازی فکری و اجتماعی خانواده‌هاست. امروزه منشأ موفقیت خانواده‌هایی که در راه‌اندازی شغلی موفق بوده‌اند، را کار فرهنگی می‌دانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در ادامه به اهداف راه‌اندازی شورا و هیئت اندیشه‌ورز قرآنی اشاره کرد و گفت: عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تحقق سبک زندگی قرآنی، همچنین تحقق سیاست‌های فرهنگی امداد امام(ره) مبنی بر حفظ مبانی نظری، گفتمانی سازمانی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و نیز شناسایی و توانمندسازی قرآن‌آموزان جامعه هدف  تحت حمایت در دستور کارحوزه فرهنگی این نهاد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در زمینه انس و ارتقای دانش قرآنی جامعه هدف، انسجام بخشیدن به  فعالیت تخصصی و توسعه فرهنگ قرآنی، ارائه آموزش عمومی و تخصصی  قرآن، فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی با به کارگیری دانش، روش و ابزارهای مختلف هنر و ارتباطات، به منظور گسترش توجه و اشتیاق نسبت به قرآن کریم و توسعه فرهنگ قرآنی مورد تأکید است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: تعامل شایسته با دستگاه‌های متولی امر آموزش قرآن با استفاده از ظرفیت معنوی منحصر به‌فرد بقاع متبرکه برای توسعه و ترویج بیشتر فرهنگ دینی قرآن‌آموزی خانواده‌های تحت حمایت مدنظر داریم.

موصلی در بخش پایانی سخنان خود گفت: برای سال جاری برنامه‌های قرآنی برای ۳۶ هزار و ۲۷۰ نفر از اعضای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس را در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس هم در این نشست گفت: قرآن‌آموزی در بستر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس جاری است.

حجت‌الاسلام حسن قانع با بهره‌مندی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان کرد: استان فارس به تعبیرعالمانه رهبر فرزانه انقلاب سرزمینی حاصل‌خیز در عرصه‌های علمی و معرفتی است. شهر شیراز، شهر کاتبان وحی و مفسران قرآنی است و بر اساس شواهدی موثق نقش‌آفرینی در ترویج فرهنگ قرآنی داشته است.

۴ محور فعالیت شورای قرآن فارس

وی با بیان اینکه ۴ محور در شورای قرآنی استان مدنظر است، بهره‌برداری علمی و گفتمان علمی قرآن در بستر حوزه و دانشگاه‌ها، همچنین فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه، هنجارسازی و سبک زندگی قرآنی، توانمندسازی کنشگران قرآنی و شبکه‌سازی فعالان قرآنی مردمی را این ۴ محور عنوان کرد:

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس اظهار کرد: این ۴ محور اساسی در بدنه مجموعه انقلابی و فاخر کمیته امداد حضرت امام(ره) وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی مباحث قرآنی در سطح استان با حمایت مسئولان استانی در حال انجام است.

زهرا یقطین اظهار کرد: کتاب وحی پاسخگوی نیازهای جامعه است و باید اساتید قرآنی در سطح جامعه این محتوای غنی را در جهت ترویج سبک زندگی قرآنی منتشر کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس هم در این نشست با بیان اینکه فعالیت‌های قرانی کمیته امداد استان ارزشمند است، گفت: در کنار فعالیت‌های قرآنی، اثربخشی و اثرسنجی این فعالیت در بین قرآن‌آموزان و خانواده‌ها مهم است لذا پیشنهاد می‌شود از ظرفیت دانشگاه‌های قرآنی و شیراز و سایر مراکز علمی جهت این کار تحقیقاتی بهره‌مند شوید.

مهدی مؤمن‌زاده یادآور شد: در حال حاصر با کمک گروه‌های مردمی ۳۰۰ خانه قرآنی تشکیل شده است که به صورت مستمر محفل قرآنی در این اماکن در حال برگزاری هستند.

وی با بیان اینکه اساتید قرآنی در کنار دغدغه آموزش قرآن کریم، در مسائل اجتماعی به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند، گفت: اگر در کنار قرآن‌آموزی  که تقوا در زندگی شکل می‌گیرد، امید هم تقویت شود، آن هنگام جامعه رونق پیدا کرده و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور هم در این نشست بیان اینکه کمیته امداد استان فارس در فعالیت‌های قرآنی در کشور نمونه است، گفت: اثربخشی فعالیت‌های قرآنی امری ضروری است.

لاله افتخاری اظهار کرد: در آینده از میان فرزندان خانواده‌های تحت حمایت، اساتید و پژوهشگران قرآنی خواهیم داشت که از این ظرفیت معنوی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده خواهد شد.

وی همچنین گفت: در کنار توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، برنامه‌ریزی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی هم انجام شده است تا در کنار فعالیت‌های فرهنگی، جشنواره‌های قرآنی و برنامه‌های متنوع دیگر اجرا شوند.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست، ضمن تقدیر از جمعی از قرآنیان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد فارس، حکم اعضای هیئت اندیشه‌ورز به آنان اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha