• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030906356
  • خبرنگار : 50649

اعلام شیوه برگزاری آزمون ورودی پایه‌های میانی مدارس نمونه دولتی در فارس

اعلام شیوه برگزاری آزمون ورودی پایه‌های میانی مدارس نمونه دولتی در فارس

ایسنا/فارس معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس زمان و شیوه برگزاری آزمون ورودی پایه‌های میانی مدارس نمونه دولتی در این استان را اعلام کرد.

علیرضا شجاعی‌پور امروز، ۹ خردادماه در جلسه کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی ذیل کارگروه توسعه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس که با موضوع  برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت میان پایه در مدارس نمونه دولتی استان در شیراز برگزار شد، گفت: در راستای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم، برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت ویژه دانش‌آموزان میان پایه مدارس نمونه دولتی در دستور کار قرار دارد.

وی زمان برگزاری این آزمون را مردادماه سال جاری اعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته همه دروس را از دانش‌آموزان متقاضی امتحان می‌گرفتیم اما امسال آزمون میان پایه تنها در دروس تخصصی برگزار می‌شود.

شجاعی‌پور با بیان اینکه برای ورود دانش‌آموزان میان پایه به مدارس نمونه دولتی، علاوه بر قبولی در آزمون، شرط معدل نیز از دیگر شرایط است، گفت: باتوجه به اهمیت سوابق دانش‌آموزان شاخه نظری در کنکور، توصیه می‌شود دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته در نوبت خرداد ماه اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در خصوص فرآیند جذب نیروهای استخدامی آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم در رشته‌های مختلف تدریس با انجام ارزیابی‌های دقیق و تخصصی بهترین نیروها را جذب آموزش و پرورش کنیم.

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: در فرآیند جذب نیروهای استخدامی آموزش و پرورش، بخشی از نیروها مربوط به حوزه فنی حرفه‌ای است.

یحیی علیرضاپور تصریح کرد: حوزه‌های تخصصی ارزیابی از معلمان فنی حرفه‌ای را راه‌اندازی کردیم و کار ارزیابی از نیروهای پذیرفته شده در حوزه‌های مذکور انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: ۷۵۰ معلم متقاضی فعالیت در حوزه‌های ارزیابی کانون‌های استخدامی بودند.

محمدصادق بشارت‌نیا، افزود: آموزش ارزیابان از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار داریم لذا تعدادی از سر ارزیابان به دوره‌های تخصصی تهران اعزام شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha