• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403030906146
  • خبرنگار : 71516

مقاومت فلسطین: اظهارات مقامات آمریکایی، رهبران صهیونیست را به ادامه نسل‌کشی تشویق می‌کند

مقاومت فلسطین: اظهارات مقامات آمریکایی، رهبران صهیونیست را به ادامه نسل‌کشی تشویق می‌کند

کمیته‌های مقاومت فلسطین تأکید کرد اظهارات مقامات آمریکایی عاملی اساسی و تشویق کننده «رهبران نازی صهیونیست برای ادامه قتل و نسل کشی و انجام آزادانه هرگونه جنایتی است.»

به گزارش ایسنا، کمیته‌های مقاومت در فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات کاخ سفید درباره تجاوز و کشتارهای صهیونیست‌ها در رفح دلیل قانع کننده‌ای درباره ادامه حمایت سیاسی آمریکا و غرب از جنایتکاران و مشروعیت بخشی به نسل‌کشی مردم ما در غزه است.

در این بیانیه آمده است: اظهارات مقامات جنایتکار تروریست در آمریکا عاملی اساسی و تشویق کننده رهبران نازی صهیونیسم به ادامه قتل و نسل کشی و انجام آزادانه هرگونه جنایتی است.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: سکوت بین‌المللی در قبال کشتار آوارگان و ریختن خاکستر مرگ بر سر آن‌ها با هواپیماها و موشک‌های آمریکا رهبران نازی صهیونیست را به ادامه به چالش کشیدن عدالت و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری تشویق می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما از ملت‌ها و آزادگان جهان می‌خواهیم به پا خیزند و سفارت‌های صهیونیستی-آمریکایی را برای توقف هولوکاست صهیونیستی-آمریکایی محاصره کنند. تمام این کشتارها و جنایت‌هایی که در مقابل چشم و گوش جهان اتفاق می‌افتد لکه ننگی بر پیشانی تمام کسانی است که سکوت کرده و به تماشا نشسته‌اند و هیچ کاری نمی‌کنند.

کاخ سفید در میان تمامی محکومیت‌ها نسبت به حمله وحشیانه ارتش صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح اعلام کرد «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، سیاست خود را در قبال اسرائیل پس از حمله مرگباری که منجر به کشته شدن بیش از ۴۵ فلسطینی شد، تغییر نمی‌دهد.»

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت که ایالات متحده به دنبال پاسخی از سوی تل‌آویو پس از تحقیقاتش در مورد این «حادثه دلخراش» است.

کربی گفت: در نتیجه حملات روز یکشنبه، من هیچ تغییری در سیاست نمی‌بینم که بخواهم درباره آن صحبت کنم. این اتفاق افتاده است. اسرائیلی‌ها درباره آن تحقیق خواهند کرد. ما علاقه زیادی به آنچه آنها در آن تحقیق پیدا می‌کنند خواهیم داشت و خواهیم دید که در نهایت چه خواهد شد.

این واضح‌ترین نشانه بود که بایدن هنوز به نقطه‌ای نرسیده است که بخواهد ارسال تسلیحات یا کمک‌های دیگر به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند.

کربی از تل‌آویو خواست تا اقدامات احتیاطی برای محافظت از جان غیرنظامیان اتخاذ کند و هشدار داد که «خطر انزوای اسرائیل در میان متحدان سنتی خود وجود دارد»، اما او تاکید کرد که هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر آغاز یک کارزار نظامی که بایدن را وادار کند کمک‌های تسلیحاتی خود را متوقف کند وجود ندارد.

ارتش صهیونیستی روز یکشنبه به یک اردوگاه آوارگان در جنوب شهر غزه حمله هوایی کرد که ده‌ها کشته برجای گذاشت و خشم جهانی را برانگیخت. رژیم صهیونیستی مدعی است که در این حمله دو تن از رهبران حماس را هدف قرار داده است اما تصاویری که سی‌ان‌ان به دست آورده، اردوگاه را در شعله‌های آتش نشان می‌دهد و تعداد زیادی مرد، زن و کودک دیوانه‌وار در تلاش برای یافتن پناهگاهی از حمله شبانه هستند. اجساد سوخته، از جمله اجساد کودکان، در حال بیرون کشیدن توسط امدادگران دیده می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha