• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403030906042
  • خبرنگار : 71480

حاشیه جلسه دولت

دهقان: اعضای شورای سران می‌توانند نامزد انتخابات شوند

دهقان: اعضای شورای سران می‌توانند نامزد انتخابات شوند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: همانطور که رئیس جمهور می تواند برای دور دوم ثبت نام کند، شورای سران هم می‌توانند در انتخابات طبق قانون و نظر شورای نگهبان شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: قصد حضور در انتخابات را ندارم.

وی در پاسخ به این پرسش که روسای قوا عضو شورای سران می توانند نامزد انتخابات شوند؟ گفت: ماده ۳۷ قانون انتخابات تصریح دارد کسانی که مستقیم در نظارت و اجرا نقش دارند، نمی توانند نامزد شوند و چون سران قوا مستقیم در نظارت و اجرا نقش ندارند، می توانند نامزد انتخابات شوند؛ این نظر شورای نگهبان هم هست.

دهقان بیان کرد: همانطور که رئیس جمهور می تواند برای دور دوم ثبت نام کند، شورای سران هم می‌توانند در انتخابات طبق قانون و نظر شورای نگهبان شرکت کنند.

وی درباره توصیه‌های رئیس جمهور به اعضای هیات دولت، گفت: رئیس‌جمهور مدام بر کار تاکید می کرد و اینکه هیچ موضوعی نباید جلوی کار دولت را بگیرد. رئیس جمهور تحمل زیادی داشت، پرکار و پرتلاش بود و معتقد بود نباید چیزی را موکول به چیز دیگر کرد. رئیس جمهور می گفت هر حرفی دارید در دولت بزنید و هیچ کاری نباید به خاطر اختلاف نظر متوقف شود. دولت یک مجموعه منسجم است و نباید هیچ کاری به خاطر اختلاف کارشناسی روی زمین بماند. بعد از شهادت رئیس جمهور، با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب که هیچ خللی در کارهای اجرایی انجام نشود، همه کارها به طور طبیعی در دولت دنبال می‌شود. آقای مخبر هم با جدیت کار را دنبال می کند و بنای دولت این است که هیچ کاری روی زمین نماند.

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره جلسه سران قوا برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزارای انتخابات فراهم شده است. جلسات شورای نگهبان و وزارت کشور و سران قوا تشکیل شده است. هماهنگی های مجری و ناظر صورت گرفته است. شورای سران قانونگذاری ندارند در این زمینه قانون داریم و نیازی به تصویب مصوبه ای نیست و همه قوانین شفاف است. شورای سران موضوع اجرای انتخابات را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha