• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403030905997
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

جذب نخبگان در دولت سیزدهم محقق شد

جذب نخبگان در دولت سیزدهم محقق شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوب در خصوص مسئله جذب نخبگان در دستگاه اجرایی و در شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: در دولت سیزدهم جذب نخبگان صورت گرفت و فراخوان‌هایی نیز وجود داشته و ردیف استخدامی برای افراد طبق تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است.

محمد مهدی ایزدخواه، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم نگاه آیت الله رئیسی استفاده از ظرفیت نخبگان بود که این مجموعه با هیئت‌های اندیشه ورز در تصمیم‌گیری، سیاست گذاری‌ها و آینده پژوهی تاثیرگذار باشند، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم چند اتفاق مهم افتاد که در ابتدا تفاهم نامه‌ای بین بنیاد ملی نخبگان و وزارت کشور منعقد شد مبنی بر اینکه استانداری‌ها از ظرفیت نخبگان هر استان استفاده کنند که اقدام اجرایی این تفاهم نامه ایجاد هئیت اندیشه‌ورز بود.

وی با بیان اینکه در استان سه هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شد که هیئت‌های محوری هستند، گفت: هیئت اندیشه‌ورز توسعه زیست بوم و نوآوری و فناوری استان، هیئت اندیشه‌ورز توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان و هیئت اندیشه‌ورز تحول در حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست با توجه به شرایط آبی که در خراسان جنوبی وجود دارد.

ایزدخواه افزود: هئیت‌های اندیشه‌ورز صرفا از اعضای هیئت علمی و دانشجویان تشکیل نشده است بلکه دستگاه‌های اجرایی و صاحب نظران نخبگان از حوزه‌های مختلف واحدهای اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان حضور دارند و در جمع بندی موضوعات نقش دارند بنابراین این کار مهم در دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: در طرح گفتگوی ملی نخبگان فراد می‌توانند گفتگویی داشته باشند و در یک تقابل نظریه‌پردازی قرار بگیرند و اشکالات و نقاط ضعف مشخص شده  برطرف کنند و دستگاه‌های اجرایی بر اساس آن نظرات نخبگان عمل کنند که اگر نگاه نخبگانی، افراد خلاق و صاحب فکر باشد موضوعات و مسائل کشور راحت‌تر حل خواهد شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب به دو دغدغه اصلی اشاره کردند که نخبگان دغدغه اشتغال برای معیشت خود نداشته باشند و زمینه تحقیقات و مطالعه او فراهم باشد که این دو مورد در بنیاد ملی نخبگان در دولت سیزدهم پیگیری شد.

جذب نخبگان در دولت سیزدهم محقق شد

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در خصوص فرصت‌های تحیقاتی، بیان کرد: دانشجویانی که ممتاز شوند و حد نصاب امتیاز را دریافت کنند می‌توانند از امکانات پژوهشی در کشور استفاده کنند و  اگر درخواست وسایل تجهیز پژوهشی در فعالیت‌های آموزشی داشته باشند برای آن‌ها فراهم می‌شود که قبلا این کار به طرح شهید وزوایی معروف بود اما در حال حاضر طرحی به نام مسیر نخبگی در ابتدای مهر ماه سال جاری فراخوان خواهد داشت.

وی در خصوص تفاوت طرح مسیر نخبگی با دیگر طرح‌ها گفت: طرح‌های قبلی به صورت صرفا فراخوان بود اما این طرح تاکید بر شناسایی فعال دارد و فرد نخبه و صاحب استعداد را بنیاد نخبگان با کسب اطلاعات آن‌ها را شناسایی کرده و در این طرح قرار داده و از کارهایی است که در دولت سیزدهم بر آن تاکید شده است.

ایزدخواه در خصوص اساتید دانشگاه گفت: طرحی به نام استادیاران جوان که به صورت پیمانی استخدام می‌شوند وجود دارد که اگر بتوانند امتیازات پژوهشی خود را در دوسال کسب کنند بهرمند می‌شوند و برای این افراد 100 میلیون تومان اعتبار پژوهشی در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح دغدغه اشتغال برای نخبگان فرصتی فراهم می‌کند، در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شوند، گفت: در طرح شهید شهریاری یا طرح جهت دانشجوی دکتری و پس‌دکتری که متقاضی حضور در دانشگاه‌ها هستند می‌توانند به عنوان عضو هیئت علمی استخدام شوند که بنیاد ملی نخبگان در این زمینه طرحی دارد که فرد درخواست داده و براساس بررسی‌های انجام شده بدون فراخوان و رقابت وارد شده و سازمان اداره استخدامی موظف است که بدون نوبت برای او ردیف استخدامی صادر و کار او تضمین شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح بورسیه صنعتی نیز اشتغالی برای افراد نخبه در صنعت با ایجاد این طرح ایجاد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در کشور محور اصلی گفتاورد ملی نخبگان ورود جدی به برنامه‌های کاندید ریاست جمهوری است که درصدد بوده کاندیدهای ریاست جمهوری دیداری با نخبگان داشته و پاسخگوی مطالبات و درخواست‌ها و پیشنهادات نخبگان باشند که در بنیاد نخبگان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha