• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403030905964
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد

پیش‌بینی برداشت ۸۰۰ تن گل محمدی در ساری

پیش‌بینی برداشت ۸۰۰ تن گل محمدی در ساری

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ تن گل تر از مزارع گل محمدی این شهرستان برداشت شود.

سید اسماعیل علوی امروز در حاشیه بازدید از مزارع گل محمدی دودانگه ساری، اظهار کرد: شهرستان ساری دارای ۳۵۷ هکتار مزرعه گل محمدی در مناطق دودانگه و چهاردانگه است که متوسط عملکرد تولید گل تر این مزارع در مقیاس هکتار،  ۲هزار و ۲۴۰کیلوگرم است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود برای امسال از این سطوح ۳۶۱ تن گل خشک برداشت شود. 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با یادآوری اینکه سال گذشته ششمین جشنواره‌ گل محمدی در روستای شلدره برگزار ‌شد، گفت: مطابق سنوات گذشته برای رونق بخشی به احداث مزارع گل محمدی و افزایش تولید این گیاه دارویی، جشنواره گل محمدی در منطقه دودانگه برگزار خواهد شد.

علوی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره ها در روستاها موجب افزایش درآمد روستاییان، توسعه صنعت گردشگری، اشتغال و مهاجرات معکوس روستاییان می شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۱۶ کارگاه گلاب گیری در منطقه دودانگه ساری فعالیت می کردند که با اقدامات انجام شده و همت روستائیان منطقه برای امسال به ۳۵ واحد افزایش یافت. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه گل محمدی به صورت غنچه برداشت شده و به فروش می‌رسد، تصریح کرد: این محصولات در کارگاه‌های گلاب‌گیری به صورت سنتی و صنعتی تبدیل به گلاب می‌شوند.

 وی اضافه کرد: در این شهرستان ۳۲ واحد گلاب گیری سنتی و ۳ واحد نیمه صنعتی فعالیت می‌کنند. 

پیش‌بینی برداشت ۸۰۰ تن گل محمدی در ساری

این مسئول ادامه داد: پایین بودن هزینه تولید و نیاز آبی گیاه گل محمدی موجب شده است که علیرغم شرایط دمایی خاص در مناطق بالادست شهرستان، کشت این گیاه در مناطق سردسیری و کوهستانی مستعد و بهره ور باشد. 

علوی با اشاره به اینکه گلاب گیری در ۳۵۷ هکتار از مزارع این شهرستان انجام می‌شود، گفت: شهرستان با کمبود واحدهای گلاب‌گیری صنعتی روبه‌رو است و بیش‌تر واحدهای گلاب‌گیری این شهرستان سنتی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha