• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030905885
  • خبرنگار : 71496

۳ پیام نماینده فلسطین در سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه

۳ پیام نماینده فلسطین در سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل ۳ پیام جداگانه برای دبیرکل این سازمان و روسای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان در این پیام‌ها اعلام کرد: اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر با هدف قرار دادن تمامی ساکنان غیرنظامی به ویژه کودکان به جنایت نسل‌کشی در حق ملت فلسطین ادامه می‌دهد و اینکه جامعه جهانی هیچ‌گونه اقدام چشمگیری در این زمینه در پیش نمی‌گیرد، به این رژیم اجازه می‌دهد به فرار خود از مجازات ادامه دهد.

ریاض منصور تاکید کرد: هیچ توجیهی برای نسل‌کشی از سوی هر فردی و در هر مکانی و در حق هر ملتی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «وفا» فلسطین، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل با اشاره به حمله عامدانه رژیم صهیونیستی به اردوگاهی در رفح که خانواده‌های فلسطینی در آن پناه گرفته بودند که به شهادت دستکم ۴۵ فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، انجامید گفت که این اردوگاه در دستورهای تخلیه صادر شده از سوی ارتش اشغالگر به عنوان منطقه امن تعیین شده بود.

او با اشاره به سه دستور موقت صادر شده از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در تاریخ ۲۴ مه جاری که در آن صراحتاً به توقف فوری حمله نظامی و یا هرگونه اقدام دیگری در استان رفح تاکید شده بود، گفت: اسرائیل با نادیده گرفتن کامل این دادگاه و حکم‌های آن و نیز نقض آشکار قوانین بین‌المللی از جمله قوانین انسانی و قوانین حقوق بشری و تمام قطعنامه‌های سازمان ملل در این رابطه و نیز تمام فراخوان‌های جهانی برای توقف این حمله، بر تداوم حملات خود در حق فلسطینی‌ها اصرار دارد.

ریاض منصور در ادامه بار دیگر از شورای امنیت خواست طبق وظایفش در منشور سازمان ملل عمل کرده و هرچه سریعتر به جنگ نسل‌کشی در غزه که تا این لحظه به شهادت بیش از ۳۶ هزار شهروند فلسطینی منجر شده، پایان دهد.

همچنین او با تاکید بر لزوم حمایت از غیرنظامیان فلسطینی از جامعه جهانی خواست اقدام فوری را در این زمینه اتخاذ کرده و برقراری آتش‌بس و اجرای فوری آن را خواستار شوند.

این مسؤول فلسطینی در ادامه تاکید کرد: اکنون زمان محاکمه اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر و تمام مسؤولان دولتی نظامی و نیروهای آن بابت تمامی جنایاتی رسیده که به شکلی سیستماتیک و عامدانه در سرتاسر غزه در حق ملت فلسطین مرتکب شدند.

او در ادامه ممنوعیت تسلیحاتی و اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی را جهت اعمال فشار بر آن برای متوقف کردن جنایاتش و نیز مجبور کردن آن به عمل به قوانین بین‌المللی و پایان دادن به اشغالگری غیرقانونی‌اش و آپارتاید را خواستار شد و بر لزوم افزودن نام آن به لیست طرف‌های ناقض حقوق کودکان تاکید کرد و گفت: مسؤولیت تمام کشورها این است که مطابق تعهدات قانونی بین‌المللی خود عمل کنند.

ریاض منصور در پایان نیز از همه طرف‌ها خواست اقدام فوری را برای حمایت از ملت فلسطین در پیش بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha