• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403030905809
  • خبرنگار : 71145

حماس: ادامه جنگ ممکن است به معنای اسرای بیشتر اسرائیلی باشد

حماس: ادامه جنگ ممکن است به معنای اسرای بیشتر اسرائیلی باشد

یکی از رهبران جنبش حماس روز سه‌شنبه تاکید کرد که ادامه دادن اشغالگران به جنگ ممکن است «به معنای اسرای بیشتری در دست مقاومت فلسطین در نوار غزه باشد».

به گزارش ایسنا، باسم نعیم، یکی از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با المیادین درباره آنچه شبکه ۱۲ عبری زبان درباره آمادگی اسرائیل برای آتش‌بس طولانی‌مدت گزارش کرده است، گفت: «بازی با کلمات توسط اسرائیل قابل قبول نیست، زیرا باید از ابتدا مشخص باشد که آتش‌بس کامل خواهد بود.»

نعیم افزود که موضع حماس و جناح‌های مقاومت در مورد مذاکرات «بر اساس عملکرد افسانه‌ای رزمندگان مقاومت در میدان» است.

وی اشاره کرد حماس قبلاً با سند ارائه شده از سوی میانجی‌ها موافقت کرده بود؛ سندی که «حداقل آرزوها و خواسته‌های فلسطینی‌ها را محقق می‌کرد».

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌کس با جنبش تماس نگرفته و «هیچ سند جدیدی به آن ارائه نشده است»، تاکید کرد: «تا زمانی که اسرائیل گذرگاه رفح را اشغال کرده و کنترل آن را به زور به دست گرفته، نمی‌توان وارد مذاکرات جدید شد.»

نعیم افزود: «ما طبق تاکتیکی که بنیامین نتانیاهو طی ماه‌ها اتخاذ کرده است، آماده نیستیم راه را برای گفت‌وگو درباره اسناد جدید باز کنیم.»

وی با بیان اینکه مقاومت استفاده از مذاکرات را به عنوان «وسیله‌ای برای دادن فرصت بیشتر به دشمن برای ادامه نقشه‌های خود علیه مردم فلسطین» نمی‌پذیرد، تاکید کرد آنچه برای مقاومت اهمیت دارد «حفاظت از مردم در برابر کشتارها» است.

نعیم در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین خاطرنشان کرد که «تلاش اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر کشتار مردم ما با ادعای تحرک در مسیر مذاکره وجود دارد».

پیش از این، یک منبع برجسته در مقاومت فلسطین به المیادین فاش کرده بود که حماس «هنوز پیشنهادی از میانجی‌ها دریافت نکرده است».

این منبع افزود: حماس معتقد است «در حالی که اسرائیل بر انجام کشتار و نسل کشی در مناطق مختلف نوار غزه اصرار دارد، امکان مذاکره وجود ندارد».

این در حالی است که وبگاه عبری زبان «واللا» روز سه‌شنبه گزارش داد که رژیم اشغالگر دوشنبه یک پیشنهاد رسمی، مکتوب و به‌روزرسانی شده برای توافق با حماس را به میانجی‌ها (قطر، مصر و ایالات متحده آمریکا) ارائه کرد.

این وبگاه افزود که این پیشنهاد به طور گسترده اصول کلی را بررسی می‌کند که دیوید بارنیا، رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) جمعه گذشته در پاریس به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha