• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030805627
  • خبرنگار : 71661

بورل: بعضی کشورها در ممانعت از حمله اوکراین به خاک روسیه بازنگری می‌کنند

بورل: بعضی کشورها در ممانعت از حمله اوکراین به خاک روسیه بازنگری می‌کنند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت بعضی از کشورهای عضو این اتحادیه در این فکر هستند که به اوکراین اجازه دهند اوکراین با استفاده از تسلیحات آن‌ها به خاک روسیه حمله کند.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت برخی کشورهای عضو این اتحادیه قصد دارند ممنوعیت استفاده اوکراین از تسلیحات اهدایی این کشورها برای حمله به خاک روسیه را لغو کنند.

بورل پس از جلسه شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در یک نشست خبری به مخالفت کشورهای این اتحادیه با استفاده اوکراین از سلاح‌های اهدایی اروپا برای حمله به خاک روسیه اشاره کرد و گفت: «برخی از اعضا با این کار مخالف بودند و حالا نظر خود را تغییر داده‌اند. آن‌ها به‌تدریج می‌پذیرند که این محدودیت از سلاح‌هایی که به اوکراین می‌فرستند، لغو کنند.»

بااین‌حال، او تأکید کرد که تصمیم‌گیری در این مورد بر عهده کشورهاست و گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند کشورها را مجبور کند که این محدودیت را بر سلاح‌هایی که به اوکراین می‌فرستند وضع نکنند.»

غرب تا امروز به شرطی تسلیحات و مهمات خود را در اختیار اوکراین قرار داده که این کشور از این تسلیحات در حمله به خاک روسیه استفاده نکند؛ زیرا این کار تنش‌های میان روسیه و کشورهای غربی را تشدید خواهد کرد و این کشورها نمی‌خواهند مستقیماً درگیر مناقشه اوکراین شوند.

بورل همچنین با بیان اینکه اتحادیه اروپا قصد دارد برنامه خود برای آموزش نظامیان اوکراینی را گسترش دهد، گفت: «اوکراینی‌ها سربازان بیشتری را بسیج خواهند کرد؛ بنابراین به آموزش بیشتری نیاز دارند. برنامه آموزشی ما بسیار موفق بوده و بیش از ۵۰ هزار سرباز در آن آموزش دیده‌اند. ما امیدواریم که تا پایان تابستان جاری ۶۰ هزار سرباز را آموزش دهیم.»

این دیپلمات ارشد اروپایی گفت: «ما باید ظرفیت‌ها و طرح‌های پیشنهادی خود برای آموزش (سربازان اوکراین) را با نیازهای این کشور تنظیم کنیم. به‌زودی این کار را خواهیم کرد و اهداف جدید وضع می‌کنیم. اجماع فزاینده‌ای در مورد گسترش چشم‌انداز ظرفیت آموزشی ما وجود دارد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha