• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030805557
  • خبرنگار : 50283

امیر دریادار ایرانی تاکید کرد؛

توجه ویژه نیروی دریایی ارتش به ظرفیت‌های علمی کشور

توجه ویژه نیروی دریایی ارتش به ظرفیت‌های علمی کشور

ایسنا/گیلان فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت ما بر اساس فعالیت‌های علمی است و تلاش داریم از همه ظرفیت‌های علمی کشور به ویژه جوانان در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی حداکثر استفاده را ببریم که به لطف خدا نتیجه بسیار خوبی را هم گرفته‌ایم به طوری که امروز امنیت اقتصادی را در عمق اقیانوس‌ها با اقتدار برقرار کرده‌ایم.

امیردریادار شهرام ایرانی امروز سه‌شنبه هشتم خردادماه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز فرهنگی اقامتی سبلان بندرانزلی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت حادثه اخیر و شهادت شهدای خدمت، اظهار کرد: بر همه ما به عنوان خدمتگزاران نظام واجب است راه شهدا و تاکیداتی که در فرامین فرمانده معظم کل قوا است را در همه حوزه‌ها مدنظر قرار داده و ادامه دهیم.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه بندرانزلی برای ما دریایی‌ها از گذشته یک منطقه تاریخ‌ساز است، افزود: در دورانی که کشور تحت هجمه بیگانگان بود؛ بندرانزلی شهید بایندُر را تقدیم کرد ضمن اینکه در این بندر شهدایی را داریم که در طول دفاع مقدس جانشان را برای کشور تقدیم کردند.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه در بندرانزلی پایگاه مهم و تجهیزات ویژه‌ای داریم، تصریح کرد: در واقع منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) بندرانزلی در بحث دیپلماسی دفاعی، آموزش و تربیت همرزمان ما برای حضور در اقیانوس‌ها همچنین تعامل با کشورهای حاشیه دریای خزر ظرفیت خوبی دارد که این موارد را رصد می کنیم و امیدواریم در حوزه امنیت اقتصادی هم اگر لازم باشد بتوانیم حضور فعال داشته باشیم.

توجه ویژه نیروی دریایی ارتش به ظرفیت‌های علمی کشور

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تاکید بر اینکه اساس و پایه کار نیروی دریایی تجهیزات است، گفت: تجهیزات هم حتما نیاز به علم دارد و امروز آنچه سرلوحه کار ما قرار دارد توصیه و تاکید امام علی (ع) است که فرمودند: "علم سلطان است" لذا اولویت ما بر اساس فعالیت‌های علمی است و تلاش داریم از همه ظرفیت‌های  علمی کشور به ویژه جوانان در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی حداکثر استفاده را ببریم که به لطف خدا نتیجه بسیار خوبی را هم گرفته‌ایم به طوری که امروز امنیت اقتصادی را در عمق اقیانوس‌ها با اقتدار برقرار کرده‌ایم.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به تلاش نیروی‌های مسلح به ویژه در تولید امنیت، تاکید کرد: نمی‌توان بر این تلاش‌ها قیمت گذاشت و خریدنی نیست و حتما با حمایت خانواده‌های همرزمان، این حضور در همه حوزه‌ها رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا برکت هستند، افزود: نعمت‌های بزرگی داریم که باید بابت آنها شکرگزار و سپاسگزار باشیم زیرا این نعمت‌ها مانند موتور پیشران ما در همه حوزه‌ها و فعالیت‌ها هستند که از جمله این نعمت‌ها نعمت بزرگ ولایت، مردم، شهدا و خانواده‌های معظم شهدا همچنین جوانان این مرز و بوم هستند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جوانان پشتیبان آینده نظام هستند، تصریح کرد: البته ما هم باید تلاش کرده زمینه را مهیا کنیم تا وقتی که این جوانان سکاندار مسئولیت‌های مدیریتی می‌شوند بتوانند به خوبی عمل کنند اگر این گونه شد ما می‌توانیم بگوییم کار کرده‌ایم.

توجه ویژه نیروی دریایی ارتش به ظرفیت‌های علمی کشور

همچنین در این مراسم دریادار دوم حمیدرضا سعادت، ارشد نظامی آجا در استان گیلان با بیان اینکه نیروی انسانی به عنوان رکن اصلی در هر حوزه باید مورد تکریم قرار گیرد، اظهار کرد: باتوجه به ماموریت و ماهیت کاری نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در عرصه بین‌الملل حضور دارد در بندرانزلی سالانه میزبان میهمانان مختلفی از کشورهای منطقه و فرامنطقه تحت عناوین مختلف از جمله حضور در مسابقات و رزمایش‌های مختلف هستیم.

دریادار دوم سعادت تصریح کرد: لذا فراهم کردن یک مرکز درخور شأن ضرورت داشت و شاهد هستیم فضای خوبی ایجاد شده است.

توجه ویژه نیروی دریایی ارتش به ظرفیت‌های علمی کشور

به گزارش ایسنا، روبان افتتاحیه این مراسم با حضور بانو طاهره افشاری مادر شهید ناوسروان جمشید موسی‌زاده بریده شد.

انتهای پیام‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha