• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030805510
  • خبرنگار : 71415

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: حمله اسرائیل به رفح من را وحشت‌زده کرد

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: حمله اسرائیل به رفح من را وحشت‌زده کرد
دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به جمع مقام‌هایی که حمله یکشنبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح را محکوم کردند پیوسته و گفت مشاهده این حمله او را «وحشت‌زده» کرده است.

به گزارش ایسنا، حمله روز یک‌شنبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح، دست کم ۴۵ شهید که اغلب زن و کودک بودند و نزدیک به ۲۵۰ زخمی بر جای گذاشت. دفتر رسانه‌های دولتی مستقر در غزه اعلام کرد که این حمله در نزدیکی پایگاه لجستیکی آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) رخ داده است.

به گزارش «خبرگزاری آناتولی»، چندین مقام ارشد سازمان ملل شامل رئیس مجمع عمومی، رئیس یونیسف و معاون امور اضطراری و بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل این حمله را محکوم کردند.

 «دنیس فرانسیس»، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل با محکوم کردن این حمله گفت که از حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح «وحشت‌زده» است.

او خاطرنشان کرد: «در این شهر هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان باقی نمانده است.»

فرانسیس از رژیم صهیونیستی خواست به دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری و قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشد و عملیات‌های خود در غزه را متوقف کند.

«کاترین راسل»، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «تصاویر کودکان سوخته و بیرون آمدن خانواده‌ها از چادرهای بمباران شده در شهر رفح همه ما را شوک زده می‌کند. گزارش‌ها درباره کشتن کودکانی که در چادرهای موقت پناه گرفته بودند خلاف وجدان است. ما بیش از هفت ماه است شاهد تراژدی که منجر به کشته یا مجروح شدن هزاران کودک شده است بوده‌ایم.»

راسل خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه، آزاد شدن بی‌قید و شرط همه اسرا و «پایان کشتار بی‌رحمانه کودکان» شد.

در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون بیش از 36 هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند که بیش از نیمی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

حمله شامگاه یکشنبه به رفح در حالی انجام گرفت که پیشتر دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا حملات خود به رفح را متوقف کند، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha