• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030805470
  • خبرنگار : 50441

تشریح ۱۵ پروژه خدمات شهری در شیراز؛

‌اقدام دوباره برای ساماندهی بازارچه دروازه کازرون/ آرامستان‌های شیراز بهسازی می‌شوند

‌اقدام دوباره برای ساماندهی بازارچه دروازه کازرون/ آرامستان‌های شیراز بهسازی می‌شوند

ایسنا/فارس مسئولان حوزه خدمات شهری شیراز از اقدام دوباره برای ساماندهی بازارچه دروازه کازرون، بهسازی آرامستان‌های این شهر، طرح جامع برای افزایش ایمنی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در هنگام وقوع بحران‌ها و چندین پروژه مختلف که سال‌ها جزو مطالبات عمومی مردم شیراز بوده است، خبر دادند.

نشست خبری تشریح پروژه های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با حضور رئیس و اعضای کمیسیون و همچنین معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری و مدیران این حوزه امروز ۸ خردادماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز به توجیه و توضیح اقدامات مجموعه خدمات شهری در سطح شیراز پرداخت و گفت: شیراز در سال ۲٠۲۴ به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا انتخاب شده است و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در اختیار داریم، باید از این فرصت تا حد امکان بهره ببریم.

مسعود زارعی افزود: در سال پایانی شورای شهر فعلی قرار داریم و بهتر است تمام کمیسیون‌ها در نشست‌های تخصصی درباره عملکرد خود توضیح دهند و دستگاه اجرایی هم به اصحاب رسانه پاسخ دهد که چه اقداماتی را انجام داده است.

وی در ادامه به تشریح ۱۵ پروژه مصوب در کمیسیون خدمات شهری پرداخت و گفت: تصمیم بر این بود که تا انتهای شورای فعلی، این پروژه‌ها را که بخشی از آن‌ها آرزوی ۲۰ ساله مردم بوده است، به سرانجام برسانیم.

ایجاد تصفیه‌خانه‌ای برای تامین بخشی از کمبودها در آبرسانی به باغات، ساماندهی بازارچه دروازه کازرون و انتقال فروشگاه‌های پروتئینی به خیابان کارگر، ساماندهی سایت‌های مشاغل مزاحم شهری، ساماندهی معابر شهری و تعیین تکلیف سد معبر بارفروشان و اغذیه فروشان، تعیین تکلیف مرکز گل و گیاه غرب شیراز در گویم،  بازبینی نحوه عملکرد بازارچه‌های شهرداری با الگوی جدید، انجام اقدامات زیرساختی برای ساماندهی مراکز تفکیک ضایعات، ساماندهی و بهسازی آرامستان‌ها بخصوص آرامستان دارالسلام، تقویت ساختار و هماهنگی وقوع بحران بین دستگاه‌ها، طرح جامع برای تقویت ایمنی در سطح شهر، ساماندهی و افزایش سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، نوسازی و تجهیز ناوگان موتوری، توسعه فضای سبز و زیباسازی شهری، مناسب‌سازی تمام معابر برای توان‌خواهان و توسعه سامانه ۱۳۷ شهرداری، ۱۵ پروژه‌ای بود که در این نشست به‌عنوان مهمترین اقدامات شورای شهر و شهرداری شیراز مورد بحث قرار گرفت.

زارعی همچنین اظهار کرد: در راستای تحقق شعارسال راهکارهایی در دست بررسی است که بازارچه‌های شهرداری بتواند هم به مشارکت مردم و هم به معیشت جامعه کمک کند و طرح‌های واگذاری برخی امور شهری و فرهنگسراها به گروه‌های رسمی تخصصی نیز در دست بررسی است.

‌اقدام دوباره برای ساماندهی بازارچه دروازه کازرون/ آرامستان‌های شیراز بهسازی می‌شوند

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه ۵۰ پروژه تحت عنوان برنامه «چهارده صفر چهار» تدوین شده است، گفت: پروژه‌هایی که توسط شهرداری مطرح و پیگیری شده است در راستای مطالبات عمومی، تماس‌ها و آن چیزهایی است که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

روح‌الله خوشبخت افزود: سال ۱۴٠۳ به‌عنوان سال «نهضت خدمات شهری» نامگذاری شده است و در سایه تعامل شورا و شهرداری، امیدواریم در پایان سال بتوانیم با خبرهای خوب در حوزه خدمات شهری و افتتاح پروژه‌های بزرگ، کاری کنیم که حال دل مردم خوب شود و قسمتی از کارهای برجامانده از سال‌های گذشته را تکمیل کنیم.

وی همچنین از تشکیل دبیرخانه دائمی پایتخت زیست محیطی خبر داد و گفت: در این خصوص نشست‌های علمی در سه محور، هر چهارشنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۳:۰۲

خواهشا زودتر تکلیف دروازه کازرون رو روشن کنید و ساماندهی کنید واقعا برای شهری با قدمت و زیبایی شیراز زشته از بوی گند و کثیفی وترافیک شدید نمیشه از اونجا رد بشی تو رو خدا یه پل درست و حسابی بزنید و یه کم هم به پایین شهر و وسط شهر برسید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۹

چندساله میگن میخوان اصناف دروازه کازرون رو جا به جا کنند یعنی زورشون به چندتا مغازه ماهی و سبزی فروشی نمیرسه؟ هردفعه میخوای از دروازه کازرون رد بشی یک ساعت توی ترافیکی و بوی گند فضای نامناسب و زشت اونجا آدم خجالت میکشه بگه اینجا شیراز و با اینهمه قدمت و فرهنگ. کار می‌کنیم زندگی می‌کنیم ما هم مطالبه داریم پس کی قرار رسیدگی بشه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۳:۴۹

نه نباید همچی کاری بکنند خیلی از مردم شبانه میان اونجا وکلی میوه تره بار از تو جوبها جمع میکنن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۶:۳۸

دربعضی مواردازجمله تعیین تکلیف سد معبریاتوسعه سرویس های بهداشتی و... ماکه تاکنون اقدام چندانی ندیدیم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۲:۰۹

از این حرفها و گفتگوها زیاد شنیدیم چند بار قول دادید و تصمیم گرفتید و عملی کردید ؟