• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030805316
  • خبرنگار : 71496

بالا گرفتن جنگ میان اشغالگران؛ این‌بار بن گویر و رئیس پلیس

بالا گرفتن جنگ میان اشغالگران؛ این‌بار بن گویر و رئیس پلیس

مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی احضار رئیس پلیس این رژیم به جلسه تفهیم اتهام از سوی وزیر امنیت داخلی را اقدامی غیرقانونی و خارج از دایره اختیارات این چهره افراطی دانست.

به گزارش ایسنا، «گالی بهاراو» مشاوره حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی امروز -سه‌شنبه- اقدام «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و چهره افراطی این رژیم برای احضار «کوبی شبتای» رئیس پلیس رژیم صهیونیستی به جلسه تفهیم اتهام را حرکتی غیرقانونی دانست و گفت امکان برگزاری این جلسه وجود ندارد.

بهاراو تاکید کرد که بن گویر اجازه احضار شبتای را به جلسه تفهیم اتهام جهت برکناری او ندارد.

پیش از این بن گویر، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی را به جلسه تفهیم اتهام در روز چهارشنبه احضار و در پیامی اعلام کرد که قصد دارد با توجه به بروز تنش‌هایی در منطقه «جبل جرمق» به کابینه توصیه کند که دوره مسؤولیت او را زودتر از موعد به پایان برساند.

در مقابل شبتای تاکید کرد که بن گویر سعی دارد کنترل دستگاه پلیس این رژیم را به دست گرفته و آن را به نیروهای شبه‌نظامی ویژه‌ای تبدیل کند و با نادیده گرفتن سلسله مراتب فرماندهی، دستورات مستقیمی را برای افسران آن صادر کند.

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در ادامه نیز اقدامات بن گویر را خصمانه خواند.

بهاراو در پیامی که امروز برای بن گویر فرستاد، ضمن ابراز نگرانی از اینکه ملاحظات خارجی به اقدامات بن‌گویر جهت داده باشند، تاکید کرد این نگرانی وجود دارد که احضار به نوعی برای مجازات شبتای بابت ممانعت از مداخله بن گویر در کار پلیس صادر شده است.

مشاور حقوقی کابینه بنیامین نتانیاهو در ادامه نیز تاکید کرد که بن گویر عملکردی در تضاد با حکم صریح دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دارد.

او پیش از این در کنفرانس اتحادیه وکلا نیز مخالفت خود را با تغییر دستورات پلیس که هدف از آن افزایش صلاحیت‌های بن گویر بود، اعلام و تاکید کرد مسؤولان سیاسی موظف هستند به شکلی همه جانبه مانع از آسیب دیدن عملکرد پلیس شوند و ترس از سیاسی شدن پلیس اسرائیل واقعی است.

در پی درگیری‌هایی که شامگاه دوشنبه میان نیروهای پلیس و حریدی‌هایی شکل گرفت که قصد رفتن به «جبل الجرمق» در منطقه الجلیل علیا برای برپایی جشنی یهودی را داشتند، بن گویر اعلام کرد که به نتانیاهو توصیه کرده رئیس پلیس این رژیم را از سمتش برکنار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha