• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030805272
  • خبرنگار : 71963

خطیبی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد

تاکید بر زنده نگه‌داشتن جنبش دانشجویی در دانشگاه‌ها مورد توجه ویژه رئیس جمهور شهید بود

تاکید بر زنده نگه‌داشتن جنبش دانشجویی در دانشگاه‌ها مورد توجه ویژه رئیس جمهور شهید بود

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: اهمیت دانشگاه در تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای جامعه، نه تنها در سخن بلکه در عمل مورد توجه ویژه رئیس جمهور شهید بود. دیدارهای دانشجویی و تاکید بر زنده نگه‌داشتن جنبش دانشجویی در دانشگاه‌ها، نشان از اهمیت کلیدی نقش دانشگاه در نگاه ایشان بود.

علی خطیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پیش از این، بودجه فرهنگی آموزش عالی در ترکیب با بودجه سایر امور رفاهی دانشجویی در نظر گرفته می‌شد که این رویه در بسیاری از موارد موجب عدم تحقق کامل بودجه فعالیت‌های فرهنگی و هزینه‌کرد آن برای سایر امور دانشگاه‌ها می‌شد.

وی افزود: خواسته دیرین متولیان فرهنگی، دانشجویان و فعالین تشکل‌های دانشجویی استقلال بودجه‌ فرهنگی در آموزش عالی بود؛ چراکه توقف فعالیت‌های فرهنگی به علت عدم تخصیص اعتبار به یک روند روبه رشد تبدیل شده بود. از طرفی به علت درهم تنیدگی هزینه‌های فرهنگی با سایر هزینه‌های دانشجویی مانند تغذیه و رفاهیات حتی در میزان هزینه‌کرد حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها امکان ارائه آمار دقیق و شفافی وجود نداشت. ولی در سال ۱۴۰۳ برای اولین بار توانستیم ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها را با حمایت ویژه دولت و مجلس و شخص رئیس جمهور به صورت جدول جداگانه بودجه‌ای در نظر بگیریم. این خبر خوشحال‌کننده برای جامعه دانشجویی است و امیدداریم این امر زیرساخت لازم برای رشد چشمگیر کمیت و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه را که از مطالبات محوری رهبری نیز است، فراهم کرده باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بیان داشت: اهمیت دانشگاه در تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای جامعه، نه تنها در سخن بلکه در عمل مورد توجه ویژه رئیس جمهور شهید بود؛ از نزدیک شاهد بودیم در جلسات و مکاتبات مختلف ایشان امور مربوط به دانشگاه‌ها و دانشجویان را همواره در اولویت قرار می‌دادند. تنها در یک نمونه رکورد ۲۳ دیدار رسمی با دانشگاهیان توسط شخص رئیس جمهور در طول مدت سه ساله مسئولیت، در مقایسه با روسای جمهور سابق بی‌سابقه است. دیدارهای دانشجویی و تاکید بر زنده نگه‌داشتن جنبش دانشجویی در دانشگاه‌ها، نشان از دوراندیشی و اهمیت کلیدی نقش دانشگاه در نگاه شهید رئیسی بود.

لازم به ذکر است، علی خطیبی، معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم اردیبهشت ماه جاری در سفری یک روزه به استان فارس ضمن بازدید از روند تکمیل پروژه‌های عمرانی در دانشگاه‌های استان، پروژه‌های مختلفی را در دانشگاه فسا و جهرم افتتاح کرد و پروژه‌های سالن غذاخوری مرکزی، آشپزخانه صنعتی و خط انتقال آب دانشگاه فسا به طول ۷ کیلومتر، و نیز کتابخانه مرکزی دانشگاه جهرم پروژه‌هایی بود که در این سفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خطیبی همچنین در این بازدید پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی دانشگاه فسا با ظرفیت ۴۰۰ نفر را کلنگ‌زنی کرد و ضمن بازدید از پروژه بزرگ ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه شیراز که با مشارکت خیرین در حال ساخت است، جهت آماده‌سازی سریعتر خوابگاه‌ها برای بهره‌مندی دانشجویان از ترم آینده تحصیلی دستوراتی صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha