• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030805076
  • خبرنگار : 71588

رسانه عبری‌ زبان: میانجیگران منتظر موافقت حماس با آغاز دور جدید مذاکرات هستند

رسانه عبری‌ زبان: میانجیگران منتظر موافقت حماس با آغاز دور جدید مذاکرات هستند

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که میانجیگران منتظر موافقت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با آغاز دور جدید مذاکرات درخصوص معامله تبادل اسرا هستند. این در حالی است که آحارونوت نوشت مذاکرات آتش‌بس در غزه امروز ازسرگرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی گزارش داد: قطر و مصر منتظر موافقت حماس با آغاز دور جدید مذاکرات هستند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گزارش داد که تل‌آویو قصد دارد امروز (سه‌شنبه) پیشنهادی را به میانجیگران درخصوص معامله تبادل اسرا با جنبش حماس به‌طور رسمی ارائه بدهد اما به جزئیات این پیشنهاد اشاره‌ای نشده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی معتقد است که تحت تأثیر رخدادهای رفح و مواضع حماس و میانجیگران قرار خواهد گرفت، مشخص نیست مذاکرات برنامه‌ریزی شده برای این هفته چگونه از سر گرفته خواهد شد.

شبکه «کان۱۱» به نقل از یک دیپلمات خارجی (که نامش فاش نشده است) گزارش داد: نگرانی‌هایی که بابت حمله به رفح داشتیم و نسبت به آنها هشدار داده بودیم به واقعیت تبدیل شده است. این در حالیست که منبع دیگری تاکید کرد: «تا زمانی که اسرائیل عملیات نظامی خود در رفح را متوقف نکند، این مذاکرات به راه حلی نمی‌رسند».

پیشتر اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش حماس عنوان کرد: تا این لحظه از طرف واسطه‌ها هیچ چیزی در مورد توافق مبادله اسرا به ما ابلاغ نشده و هیچ مسأله جدی تا این لحظه وجود ندارد.

حمدان تأکید کرد قبل از توقف کامل جنگ علیه غزه موضوع مبادله اسرا بررسی نخواهد شد.

وی گفت: قرارداد مبادله اسرا باید در چارچوب توافقی گسترده‌تر برای توقف جنگ، بازگشت ساکنان غزه به خانه‌های خود و بازسازی این باریکه مطرح شود.

پیشتر برخی مقامات آمریکایی و مسؤولان رژیم صهیونیستی تاکید کردند در نشستی که روز جمعه در پاریس با حضور «ویلیام برنز» رئیس سیا، «دیوید بارنیا» رئیس موساد و «محمد بن عبد الرحمان آل ثانی» نخست وزیر قطر انجام شد، پیشرفتی در زمینه ازسرگیری مذاکرات آزادسازی اسرا در غزه حاصل شد.

شبکه عبری زبان «کان۱۱» شامگاه یکشنبه گزارش داد که تل‌آویو به میانجی‌ها ۲ پیشنهاد متفاوت جهت احیای روند مذاکرات غزه برای رسیدن به قراردادی با حماس ارائه کرد.

طبق گزارش این رسانه عبری‌زبان، این ۲ پیشنهاد تفاوت زیادی با هم نداشته و هر ۲ مرزهای اسرائیل در قرارداد را مشخص می‌کنند.

شبکه کان۱۱ به نقل از برخی منابع آگاه از روند مذاکرات بدون اشاره به نام آنها، نوشت: «همانند آنچه در دوره‌های قبلی مذاکرات رخ داد، اسرائیل اکنون اجرای آتش‌بس موقت را نیز بررسی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha