• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403030805031
  • خبرنگار : 71967

دانشگاه توکیو به دنبال افزایش شهریه‌ها

دانشگاه توکیو به دنبال افزایش شهریه‌ها

دانشگاه توکیو اعلام کرده است که شروع به بررسی افزایش شهریه‌های خود کرده است. در مقابل دانشجویان با این تصمیم مخالفت کرده و آن را تهدیدی برای آزادی یادگیری عنوان می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تایمز، شهریه دانشگاه‌های ملی ژاپن از زمانی که در سال مالی ۲۰۰۴ به شرکت‌های دانشگاه ملی تبدیل شدند، توسط هر موسسه و بر اساس یک مصوبه تعیین می‌شود. شهریه استاندارد سالانه مقطع کارشناسی ۵۳۵۸۰۰ ین (۳۴۱۷ دلار) تعیین شده است و دانشگاه‌ها می‌توانند شهریه‌های خود را ۱.۲ برابر افزایش دهند.

در این میان دانشگاه توکیو هزینه‌های خود را در سطح استاندارد حفظ کرده است. این در حالی است که موسسه فناوری توکیو و دانشگاه هنر توکیو شهریه‌های خود را در سال مالی ۲۰۱۹ افزایش دادند و به دنبال آن سایر دانشگاه‌های ملی همچون دانشگاه هیتوتسوباشی و دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو از این روند پیروی کردند. هفت دانشگاه از ۸۶ دانشگاه ملی ژاپن در حال حاضر شهریه های تحصیلی را بالاتر از استاندارد تعیین کرده‌اند.

کاهش نرخ زاد و ولد در ژاپن و همچنین نیاز به بودجه بیشتر برای گسترش تحقیقات بین‌المللی، موجب شده تا دانشگاه توکیو به دنبال افزایش هزینه‌های خود باشد. یکی از مقامات روابط عمومی دانشگاه توکیو اذعان کرد که افزایش شهریه در حال بررسی است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در همین حال دانشجویان با افزایش شهریه پیشنهادی مخالفت کرده‌اند. در همین راستا، چند روز پیش گروهی از دانشجویان دانشگاه توکیو در حین برگزاری یک جشنواره دانشجویی، با نصب بنرهای اعتراضی اعلام کردند این افزایش شهریه‌ها، وضعیت دانشجویان کم بضاعت را تحت تاثیر شدید قرار می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی که توسط انجمنی از دانشجویان سال اول و دوم در دانشگاه توکیو انجام شد، تعداد زیادی  از پاسخ‌دهندگان مخالف افزایش احتمالی شهریه بودند. این انجمن در نظر دارد تا نظرسنجی را بین همه دانشجویان انجام دهد. یکی از اعضای هیئت مدیره این انجمن  گفت که دانشجویان بیشترین تاثیر را از افزایش شهریه خواهند دید و انجمن بر اساس نتایج نظرسنجی به دنبال بحث و گفتگو بین مسئولان دانشگاه و دانشجویان خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha