• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030805010
  • خبرنگار : 71145

به رسمیت شناختن فلسطین توسط اسپانیا اجرایی شد

به رسمیت شناختن فلسطین توسط اسپانیا اجرایی شد

پدرو سانچز، نخست وزیراسپانیا امروز (سه‌شنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی گفت که اسپانیا به «بیش از ۱۴۰ کشوری که قبلاً فلسطین را به رسمیت می‌شناسند» می‌پیوندد و این «تنها راه برای تحقق بخشیدن به راه‌حلی است که همه ما آن را به عنوان تنها راه حل می‌شناسیم».

به گزارش ایسنا، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا در یک کنفرانس خبری در مادرید گفت که دولت اسپانیا امروز (سه‌شنبه) در جلسه کابینه، دولت فلسطین را رسما به رسمیت شناخت.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در سخنرانی خود در مادرید گفت: این یک تصمیم تاریخی است که یک هدف واحد دارد - کمک به دستیابی به صلح بین اسرائیل و فلسطین».

سانچز خاطرنشان کرد که اسپانیا کشور فلسطین را بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و تنها تغییراتی را که مورد توافق طرفین قرار گرفته است، به رسمیت می‌شناسد.

وی گفت: «اگرچه تعیین مرزهای سایر کشورها به عهده اسپانیا نیست، اما موضع ما با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و با موضعی که به طور سنتی توسط اتحادیه اروپا برگزار می شود، همسو است.

سانچز توضیح داد که دولت فلسطین باید شامل کرانه باختری و غزه متصل به یک کریدور و بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن «قابل دوام» باشد.

اسپانیا همچنین یک کشور یکپارچه فلسطینی را که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین اداره می‌شود، که سانچز آن را «شریک ما برای صلح» نامیده است، به رسمیت خواهد شناخت.

وی تاکید کرد: اقدام برای به رسمیت شناختن فلسطین علیه اسرائیل نیست، بلکه نشان دهنده رد مستقیم حماس است - که مخالف راه‌حل ۲ دولتی است.

نروژ و ایرلند نیز قرار است امروز به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. سانچز گفت: «تصمیم امروز مبتنی بر قوانین بین‌المللی و احترام به نظم مبتنی بر قوانین است - اصولی که ما را بدون توجه به شرایط راهنمایی می‌کنند.»

رهبر اسپانیا افزود که از فردا تمرکز وی بر تلاش برای راه‌حل ۲ دولتی عملی برای ایجاد صلح پایدار در منطقه خواهد بود.

سانچز گفت: برای دستیابی به راه‌حل پایدار ۲ دولتی، اولویت اصلی «پایان دادن به بحران غزه» است که شامل دستیابی به آتش‌بس دائمی، دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه به غزه و آزادی همه اسیران اسرائیلی است. اسپانیا همچنین انرژی خود را برای حمایت از اصلاحات تشکیلات خودگردان فلسطین به کار خواهد گرفت.

سانچز گفت: این به همه حمایت ما نیاز دارد.

وی در پایان گفت که اسپانیا «به تقویت همکاری با شرکای متعهد به صلح و رفاه در منطقه» برای تشکیل یک کنفرانس بین‌المللی صلح که راه حل ۲ دولتی را «اجرا می‌کند» ادامه خواهد داد.

وی افزود: با تصمیم امروز ما مسؤولیت خود را در جستجوی صلح، امنیت و رفاه همه مردم بر عهده می‌گیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha