• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030804995
  • خبرنگار : 50037

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

آیش را باید از کشاورزی همدان حذف کرد

آیش را باید از کشاورزی همدان حذف کرد

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید براینکه باید آیش را از کشاورزی استان همدان حذف کرد، گفت: کشاورزان به جای رها کردن زمین به کشت‌های جایگزین چون گیاهان دارویی، نباتات علوفه‌ای و دانه‌های روغنی مانند گلرنگ و کاملینا روی آورند.

رضا بهراملو اظهار کرد: آخرین نتایج علمی و تجربه نشان داده است که نباید زمین به صورت آیش باقی بماند چرا باقی نماندن زمین به صورت آیش موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشاورز و غنی‌سازی زمین می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تأکید کرد: امروز در تأمین نهاده‌های دامی وابسته به واردات هستیم در حالی که به جای آیش می‌توان نسبت به کشت همین محصولات اقدام و به اقتصاد کشور و رونق تولید کمک قابل توجهی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال زراعی جدید بارندگی نسبت به گذشته بسیار خوب ارزیابی شده است، گفت: میزان بارش نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان، بهراملو تأکید کرد: با همت و تلاش کشاورزان فهیم و علم محور همدان میزان تولیدات کشاورزی در سال ۱۴۱۰  به شش میلیون تن و در سال ۱۴۴۰ به ۹ میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه باید کشاورزان از کشت مستقیم بهره ببرند، خاطرنشان کرد: باید از کشت عمود بر شیب و کشاورزی حفاظتی بهره برد به ویژه که بسترهای لازم برای بهره‌برداری از مکانیزاسیون ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه این اقدام به تثبیت امنیت غذایی نیز کمک قابل توجهی می‌کند، اظهار کرد: این اقدام باعث حفاظت از خاک و مانع فرسایش آن خواهد شد.

بهراملو تأکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در حوزه تولید گیاهان دارویی، کشت قراردادی دیده شده به نحوی که درآمد خوبی هم نصیب کشاورز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha