• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030804986
  • خبرنگار : 71610

تظاهرات در مراکش و اردن در اعتراض به کشتار آوارگان فلسطینی در رفح

تظاهرات در مراکش و اردن در اعتراض به کشتار آوارگان فلسطینی در رفح

جنایت جدید رژیم صهیونیستی در «رفح» که ده‌ها شهید و زخمی در میان آوارگان فلسطینی بر جای گذاشت، شهروندان اردنی و مراکشی را در مناطق مختلف این ۲ کشور به خیابان‌ها کشاند.

به گزارش ایسنا، صدها اردنی دوشنبه شب در اعتراض به کشتار آوارگان فلسطینی در رفح در میدان مسجد «الکالوتی» در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» تحصن کردند.

طبق گزارش روزنامه العربی الجدید، معترضان در این تجمع اعتراضی که تحت عنوان «محاصره سفارتخانه دشمن صهیونیستی» برگزار شد، از دولت کشورشان خواستند که تمامی توافقنامه‌ها با تل‌آویو را لغو کرده و سفارت این رژیم را ببندد.

تظاهرات در مراکش و ارن در اعتراض به کشتار آوارگان فلسطینی در رفح
تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی

معترضان همچنین سکوت بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

شهروندان اردنی همچنین از مقاومت رزمندگان و پایداری شهروندان فلسطینی تمجید کرده و خواستار حمایت جهانی از مقاومت فلسطین شدند.

برگزار کنندگان این تظاهرات همچنین خواستار ادامه این فعالیت‌های اعتراضی در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و مشارکت در تظاهرات روزانه در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی شدند.

هزاران مراکشی نیز در محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در رفح در چندین شهر تظاهرات کردند.

معترضان مراکشی شهادت ده‌ها فلسطینی در بمباران اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه را محکوم کردند.

منابع گزارش دادند که شرکت کنندگان در این تظاهرات از کشورهای عربی و اسلامی خواستند به منظور توقف جنگ حملات رژیم صهیونیستی به رفح و دیگر مناطق نوار غزه وارد عمل شوند.

این تظاهرات در شهرهای «الدار البیضاء»، «المحمدیه»، «مکناس»، «سیدی بنور»، «وجده» و «طنجه» برگزار شد.

شرکت کنندگان بنرهایی را در حمایت از مساله فلسطین برافراشتند و قتل عام وحشتناک ارتش رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کردند.

شهروندان مراکش شعارهایی از قبیل «حماس به سوی پیروزی حرکت می‌کند»، «مردم می‌خواهند فلسطین را آزاد کنند» و «مردم می‌خواهند عادی سازی روابط را ناکام بگذارند» سر دادند.

جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌ غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در این جنایت تا این لحظه بیش از ۴۵ فلسطینی، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. جست‌وجو برای یافتن افراد زیر آوار مانده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha