• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030804910
  • خبرنگار : 50589

هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر؛

تراکتور-ملوان/ آخرین فرصت برای سوم شدن

تراکتور-ملوان/ آخرین فرصت برای سوم شدن

ایسنا/آذربایجان شرقی تراکتور برای رسیدن به رتبه‌ سوم محکوم به شکست ملوان است.

۲ تیم تراکتور و ملوان بندرانزلی در جریان هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر از ساعت ۲۰ امروز (سه‌شنبه) به میزبانی ورزشگاه یادگارامام (ره) به دیدار هم خواهند رفت.

تی‌تی‌ها پس از وداع با جام‌حذفی تنها با سوم شدن در لیگ راهی مسابقات آسیایی می‌شوند و با توجه به اختلاف ۳ امتیازی با سپاهانِ رده سومی علاوه بر امتیازات بازی با ملوان به لغزش طلایی‌پوشان مقابل آلومینیوم امید بسته‌اند.

ملوان یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ بیست‌وسوم است. اما شرایط آن‌ها در هفته های اخیر چندان جالب نبوده است. شاگردان مهدی تارتار در ۸ بازی اخیر خود در لیگ برتر و جام حذفی فقط یک برد مقابل سایپای لیگ یکی در جام حذفی کسب کرده‌اند و در پنج مسابقه برابر پرسپولیس، سپاهان، شمس آذر، سپاهان (جام حذفی) و مس رفسنجان را واگذار کرده‌اند.

اما برای سوم شدن تنها یک راه پیش روی تراکتور است؛ غلبه بر ملوان. اتفاقی که اگر تراکتوری‌ها نتوانند رقم بزنند، با تیم فصل گذشته که چهارم شد هیچ تفاوتی نخواهند داشت. انزلی‌چی‌ها هم امیدوارند در تبریز از مخمصه باخت‌های متوالی رها شده و بعد از ۶ هفته طعم برد را بچشند.

طلسم ۱۳ ساله ملوان برابر تراکتور

جدال رفت ۲ تیم در انزلی به تساوی بدون گل انجامید تا گره قوهای سپید با یک طلسم بزرگ برابر تی‌تی‌ها محکم‌تر شود.

ملوانِ تحت هدایت فرهاد پورغلامی، ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۸۹، در جریان بازی برگشت لیگ دهم با بریس محمد نزهتی، تیم تحت فرمان فراز کمالوند را شکست داد. انزلی‌چی‌ها بعد از آن تا به امروز رنگ برد برابر تراکتور را ندیده‌اند تا طلسم عدم پیروزی قوهای سپید برابر تراکتور، به چیزی حدود ۴۸۱۴ روز یا به عبارتی به بیش از ۱۳ سال برسد.

حالا باید دید مهدی تارتار و شاگردانش که این فصل نسبت به داشته‌هایشان رتبه قابل‌قبولی برای خود دست‌وپا کرده‌اند، موفق خواهند شد این طلسم طولانی و کهنه را بشکنند یا نه.

به روایت آمار:

ملوان و تراکتور در چارچوب لیگ‌برتر ۱۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که تراکتور ۷ بار و قوهای سپید ۲ بار موفق به پیروزی شده‌اند، ۱۰ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

۳۹ توپ از خط دروازه ها عبور کرده که ۲۲ گل سهم تی‌تی‌ها و ۱۷ گل از آن انزلی‌چی‌ها بوده است.

وضعیت ۲ تیم در ۵ بازی اخیر:

تراکتور: ۲ برد، ۲ مساوی و یک باخت

ملوان: ۲ مساوی و ۳ باخت

وضعیت جدول:

تراکتور با ۴۸ امتیاز در رتبه چهارم حضور دارند و ملوان با ۴۰ امتیاز رده پنجم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha