• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030804859
  • منبع : نمایندگی خوزستان

کارگاه ‌عکاسی‌ نجومی در اهواز برپا می‌شود

کارگاه ‌عکاسی‌ نجومی در اهواز برپا می‌شود

ایسنا/خوزستان آموزشگاه باغچه در اهواز برای علاقمندان به دنیای نجوم و عکاسی نجومی کارگاه سه روزه و تخصصی برگزار می‌کند.

با توجه به علاقمندان زیاد به نجوم در خوزستان گروه آموزشگاه هنری باغچه در ادامه برگزاری دوره‌های تخصصی تصمیم به برگزاری یک کارگاه آموزشی عکاسی نجومی به مدت سه روز گرفته است.

به گزارش ایسنا، مدرس این کارگاه آموزشی جلال جزایری است که بیش از ۱۰ سال تجربه در عکاسی نجومی و آموزش ستاره‌شناسی دارد.

بخش تئوری این کارگاه آموزشی چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ در آموزشگاه باغچه و بخش عملی آن پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳در روستا برگزار می‌شود و ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ نیز یک جلسه برای بررسی آثار و کاربینی در نظر گرفته شده است.

با اینکه موضوع اصلی این کارگاه آموزشی «عکاسی نجومی» است ولی با توجه به سرفصل‌های پیش‌بینی شده برای این کارگاه آموزشی تمام علاقمندان به دنیای نجوم که حتی قصد عکاسی هم ندارند می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

شناخت آسمان و ستاره‌ها، نقشه آسمان، ستاره قطبی، کهکشان راه شیری، تایم لپس، رد ستارگان، ماه و سیارات، صورهای فلکی، طلوع و غروب خورشید، آشنایی با نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای لازم، استفاده از تلسکوپ، تنطیمات ویژه عکاسی نجومی، ترکیب‌بندی در عکاسی نجومی، تمرین‌های عملی، کاربینی و نقد و بررسی عکس‌های شرکت‌کنندگان، آمادگی برای شرکت در مسابقات عکاسی نجومی بخشی از سرفصل‌های این کارگاه آموزشی سه روزه هستند.

شرکت‌کنندگان بعد از پایان دوره قادر خواهند بود تا در شرایط مختلف (حتی حیاط منزل یا پشت بام) عکاسی نجومی را تجربه کنند و همچنین امکان شرکت در مسابقات عکاسی نجومی در سطح ملی و بین‌المللی را خواهند داشت. 

برای شرکت در بخش عکاسی این کارگاه آموزشی شرکت‌کنندگان نیاز به دوربین عکاسی DSLR و سه پایه دارند که البته در صورت نداشتن دوربین می‌توانند از دوربین‌های آموزشگاه استفاده کنند. همچنین در طول برگزاری بخش عملی همه شرکت‌کنندگان می‌توانند از تلسکوپ استفاده کنند و شرکت‌کنندگان در طول برگزاری کارگاه آموزشی علاوه بر مدرس اصلی، مربی کمکی هم خواهند داشت.

همراه داشتن دوربین یا انجام تمرین‌های عملی اختیاری است و چنانچه کسی صرفا تمایل به افزایش دانش خود در علم نجوم را داشته باشد هم می‌تواند در این کارگاه آموزشی شرکت کند.

بعد از اتمام کارگاه آموزشی نیز به شرکت‌کنندگان گواهی اعطا خواهد شد.

علاقمندان برای ثبت‌نام در این کارگاه آموزشی می‌توانند با شماره ۰۹۱۶۴۵۰۰۰۴۵ تماس بگیرند و یا به‌صورت حضوری به آدرس اهواز، خیابان طالقانی، نبش خیابان علم الهدی، آموزشگاه باغچه مراجعه کنند.

مجموعه آموزشی و موسسه فرهنگی ـ هنری باغچه در اهواز از سال ۱۳۹۲ تاکنون به‌عنوان فعال‌ترین مرکز آموزش هنری در خوزستان، در بخش‌های عکاسی، ادبیات، گرافیک، سینما، معماری و طراحی لباس، دوره‌های آموزشی متعددی را برگزار کرده و در سال‌های گذشته با برپایی بیش از ۵۰۰ کلاس هنری میزبان چندین هزار هنرجو بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha