• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030704456
  • خبرنگار : 50037

امسال صورت گرفت

اختصاص ۲۰ معلم به دانش‌آموزان عشایر در همدان در دولت سیزدهم

اختصاص ۲۰ معلم به دانش‌آموزان عشایر در همدان در دولت سیزدهم

ایسنا/همدان رئیس اداره امور عشایر همدان گفت: برای نخستین بار و در دولت سیزدهم در سال‌جاری تعداد ۲۰ معلم به دانش‌آموزان عشایر به استان همدان اختصاص داده شد.

جعفر کاویانی دلشاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اختصاص این تعداد سهمیه معلم مختص به عشایر برای استان همدان جهش بسیار خوبی برای تحصیل دانش آموزان عشایر منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در استان همدان تعداد ۲۰۰ دانش آموز عشایر در کوچ‌روها بدون معلم بودند، تصریح کرد: اختصاص این تعداد معلم در سال‌جاری به عشایر استان همدان در دولت سیزدهم در طول انقلاب بی‌نظیر بوده است.

کاویانی‌دلشاد با اشاره به خدمات ارزنده دولت سیزدهم به اقشار عشایر سراسر کشور از جمله عشایر استان همدان، خاطرنشان کرد: در استان همدان در حوزه عشایر خدمات بسیار خوبی در رابطه با راه و آبرسانی ثابت و سیار عشایر داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: در دولت سیزدهم توجه خاصی به عشایر شده بود و مصوبات خوبی در چهارمحال بختیاری برای عشایر سراسر کشور انجام شد که این مصوبات دولت سیزدهم در حال اجراست.

کاویانی‌دلشاد با اشاره به مرمت بیش از ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری سطح استان همدان در دولت سیزدهم، ادامه داد: در دولت سیزدهم اعتباری افزون‌بر ۱۰ میلیارد تومان برای کانون اسکان قرق بهار و گمار قشلاق در رابطه با آبرسانی ثابت هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه افزون‌بر ۱۱ میلیارد تومان در دولت سیزدهم آبرسانی سیار برای عشایر استان همدان داشته‌ایم، تصریح کرد: در طی دولت سیزدهم سالیانه ۱۲۴۸ تن توزیع آرد بین عشایر استان همدان انجام شده است.

رئیس اداره امور عشایر استان همدان ادامه داد: دولت سیزدهم در بحث پرداخت تسهیلات عشایر، برای عشایر نیز مانند نهادهای حمایتی تسهیلات کم‌بهره چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفت که در این رابطه در قالب تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ اعتباری افزون‌بر ۶۰ میلیارد تومان طی یک تا دوساله اخیر به عشایر استان همدان تسهیلات کم‌بهره پرداخت شد.

کاویانی همچنین با اشاره به توزیع سالیانه ۲۰ تا ۱۵ هزار تُن نهاده‌های دامی به صورت شش ماه در بین عشایر استان همدان در دولت سیزدهم، افزود: توزیع سالیانه ۱۰۰ هزار لیتر سوخت بین عشایر استان همدان برای وسایل گرمایشی آنان در دولت سیزدهم از دیگر خدماتی بوده که در این دولت به عشایر استان ارائه شده است.

وی گفت: کشت بیش از ۴۰۰ هکتار گیاهان دارویی با پرداخت تسهیلات کم بهره چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم در بین عشایر استان همدان از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان برشمرد.

کاویانی دلشاد همچنین با اشاره به پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به بانوان عشایری استان همدان در زمینه صنایع دستی مختلف، اظهار کرد: در دولت سیزدهم دو تا سه هزار نفر روز آموزش بلند مدت به بهره برداران عشایر این استان ارائه شده است.

رئیس اداره امور عشایر استان همدان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۰۰ دستگاه پنل خورشیدی، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان همدان توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha