ابوطالب گرایلو امروز ۷ خردادماه اظهار کرد: در این پروژه بخشهای مهمی چون نصب تجهیزات داخل سیلوها، نصب اسکلت فلزی دکلها و خط انتقال، احداث سیلوهای صادراتی، ساخت مونوریل و باسکولها و ساختمانهای جنبی و پشتیبانی با توان متخصصان داخلی در دست انجام است.
وی افزود: کاهش ترافیک اسکلهها بر اثر تسریع در فرآیند تخلیه، کاهش مدت زمان عملیات تخلیه یک فروند کشتی از هشت روز به چهار روز، جلوگیری از معطلی کشتیها و کاهش یا حذف هزینه دموراژ ناشی از آن و افزایش ظرفیت پهلودهی کشتیها از جمله مزیتهای احداث این پایانه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پایانه مکانیزه با سرمایهگذاری اولیه ۱۵ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دولت سیزدهم آغاز شد، گفت: در صورت بهرهبرداری از این پایانه مکانیزه جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در راهگذر ترانزیتی شمال – جنوب به عنوان یکی از کانونهای مهم تخلیه و بارگیری غلات تقویت خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات