مسئول ارزشیابی و نظارت بسیج رسانه مازندران امروز در شهرستان سوادکوه با اشاره به ضرورت وجود روابط عمومی در شرایط امروز گفت: روابط عمومیها مغز متفکر یک سازمان هستند.
وی از روابط عمومیها خواست سازمان محور باشند و تصریح کرد: مدیر محور بودن بزرگترین آسیب یک روابط عمومی محسوب میشود. یک روابط عمومی موفق زاییده وجود یک مدیر موفق است. مدیران باید باعث خلاق شدن و رشد روابط عمومی سازمان خود باشند.
محمدی با بیان اینکه دشمن دروازهبانی خبر را انجام میدهد و در انتخاب اخبار وسواس دارد، اظهار کرد: متاسفانه برخی از اخبار توسط روابط عمومیها انعکاس داده میشود که مانعی برای توسعه و پیشرفت است. دشمن میخواهد روابط عمومیهای دستگاهها منفعل و بیاثر باشند.
مربی سواد رسانهای گفت: روابط عمومی باید عناصر خبری را بشناسد و چارچوبهای خبری مورد نیاز را برای مدیر تعیین کند. اشراف سازمانی، آشنایی به اصول خبرنگاری، شناخت چالشهای سازمانی، تفکر تحلیلی و توانایی تصمیم سازی از مهمترین شاخصهای یک روابط عمومی موفق است.
مسئول ارزشیابی و نظارت بسیج رسانه مازندران اظهار کرد: از خبرنگاران میخواهم از همه ظرفیتهای فضای مجازی استفاده کنند. این فضا، قدرت زیادی در واقعیت سازی و جریان سازی دارد که دشمن از آن استفاده میکند، ولی ما در حوزه رسانه از آن غافل هستیم.
وی زبان رسانه را زبان قصه عنوان کرد و افزود: سواد رسانهای باید توسعه پیدا کند، رسانه باید مخاطب را در مسیر منویات نظام مقدس جمهوری اسلامی هدایت کند.
محمدی گفت: کار کردن در حوزه رسانه و خبر، زحمت بسیاری دارد. از دستگاههای اجرایی میخواهیم از خبرنگاران بر اساس خلاقیت و فعالیت آنها حمایت کنند. امروز دشمن میخواهد فضا را تار کند و به سمتی که خودش میخواهد؛هدایت کند.
وی جهاد تبیین را دارای جایگاه ارزشمند و مهمی دانست و ادامه داد: باید از همه ظرفیتها و همه تریبونها برای این منظور استفاده شود.
رمضان غلامی فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به لزوم فعالیت جهادی برای رفع مشکلات گفت: از نظر نیروی انسانی در ادارات، بخصوص فرمانداری در مضیقه هستیم، ولی با همین نیروی اندک، بیشترین خدمات را ارائه میدهیم. برای این اقدامات و خدمات مدیریت جهادی لازمهی کار است.
غلامی گفت: روابط عمومیهای ادارات و نهادها باید در کنار هم باشند تا عملکرد دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عموم مردم برساند. مدیران اجرایی شهرستان هم باید از ظرفیت رسانهها برای بیان عملکرد و خدمات استفاده کنند.
وی مهمترین شاخص روابط عمومی ادارات را اعتماد سازی بین مردم و دستگاهها عنوان کرد و گفت: روابط عمومیها باید بین مردم و دستگاهها اعتماد سازی را بوجود بیاورند تا شهروندان اخبار و عملکرد را ببینند و باور کنند.
در پایان این همایش از پنج روابط عمومی برتر شهرستان سوادکوه قدردانی شد.
انتهای پیام
نظرات