• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403022417610
  • خبرنگار : 71234

اولین جلسه فراکسیون گام دوم

بررسی عملکرد مجلس یازدهم؛ انگیزه سیاسی بر مسائل تخصصی غلبه نکند

بررسی عملکرد مجلس یازدهم؛ انگیزه سیاسی بر مسائل تخصصی غلبه نکند

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن برشمردن اقدامات مجلس یازدهم تاکید کردند که نباید در مجلس انگیزه سیاسی بر مسائل تخصصی غلبه کند.

به گزارش ایسنا، مجتبی یوسفی در نشست عصر اولین جلسه فراکسیون گام دوم مجلس دوازدهم گفت: تعبیر رهبری از مجلس یازدهم این بود که مجلس باید مسائل کشور را شناخته و برای حل آن ها تلاش کند.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم قوانینی در حوزه کسب و کار و اشتغال به تصویب رساند از جمله آن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال و نیم بعد از تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بیش از یک میلیون مجوز صادر شده است.

آزاد: معتقد نیستم که تعداد زنان در مجلس دوازدهم کم است

الهام آزاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مهم‌ترین کلیدواژه ای که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرمودند، جوانان هستند.

وی ادامه داد: قدرت و اختیاراتی که یک نماینده مجلس شورای اسلامی دارد، بسیار گسترده است. باید در این مسیر با قدرت و توان بیشتر در مجلس دوازدهم عمل کنیم.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقد نیستم که تعداد زنان در مجلس دوازدهم کم است، چرا که با پشتکار و هم‌افزایی می‌توانیم به خوبی عمل کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به صورت فعال و پویا در بعد نظارتی بسیار خوب عمل کرد و فعالانه در بعد نظارتی عمل کرد. طرح جامع حدنگار با پیگیری و نظارت کمیسیون اصل ۹۰ به خوبی اجرایی و از ۶ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافت.

شریعتی: نگرانی در بحث ناترازی انرژی وجود دارد

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رهبر انقلاب در آغاز به کار مجلس توصیه کردند که بین خودتان و افراد با تجربه خط کش نگذارید بلکه از تجربه آنها استفاده شود، نباید اینگونه احساس شود که دو طیف هستیم.

وی ادامه داد: ایشان در آخرین دیدار با نمایندگان تاکید کردند که مسابقه برای ارتقای جایگاه نداشته باشید. نباید این تلقی ایجاد شود که ما از الان برای جایگاههای دیگر تلاش می کنیم. همین یک صندلی اینقدر اثرگذاری دارد که نیاز به رفتن در هیات رئیسه و یا سایر پست‌ها و صندلی‌ها نیست.

شریعتی گفت: ایشان می‌فرمایند اگر نمایندگان با شناخت و پاکدستی وظیفه قانون گذاری را انجام دهند نقطه امید مردم می شود. مجلس ۲ کارکرد سیاسی و تخصصی دارد. عمده کار در کمیسیون‌ها تخصصی است و در فراکسیون‌ها هم تخصصی است. نباید انگیزه سیاسی در مجلس بر مسائل تخصصی غلبه کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی در حوزه ناترازی انرژی وجود دارد، گفت: بحث ناترازی انرژی جدی است. به طوری که پنج میلیارد دلار در بودجه ۱۴۰۳ برای واردات بنزین اختصاص داده شده در حالی که ما واردکننده بنزین بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha