• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403021007101
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه - خسروی و قطار شهری

توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه - خسروی و قطار شهری

ایسنا/کرمانشاه در نشست مشترک استاندار کرمانشاه و مدیران قرارگاه خاتم الانبیاء آخرین وضعیت پروژه‌های مهم استان مانند راه‌ آهن کرمانشاه - خسروی، قطار شهری و پروژه‌های عمران شهری بررسی شد و توافقات لازم برای شتاب گرفتن روند اجرایی این پروژه‌ها صورت گرفت.

محمدطیب صحرایی در نشست بررسی پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در استان کرمانشاه عنوان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء طی این سال‌ها پروژه‌های بسیار خوبی را در سطح استان کرمانشاه اجرا کرده که آخرین این پروژه‌ها، تقاطع غیر همسطح میدان سپاه پاسداران بود.

وی افزود: همچنین پروژه عظیم راه آهن کرمانشاه - خسروی توسط مجموعه قرارگاه در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه به رکود چند ساله این پروژه در دولت قبل اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که طی این مدت در سطح ملی و میدانی صورت گرفته، هم اکنون این پروژه با شتاب مناسبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: قطعه کرمانشاه - خسروی راه آهن، از یک پیشرفت ۸۴ درصدی در حوزه زیرساخت برخوردار است و در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: قطار شهری یکی دیگر از پروژه‌های مهم کرمانشاه است که متاسفانه طی سال‌های گذشته از سرعت کندی برخوردار بوده که با توجه به‌ توافقاتی که در نشست امروز با مجموعه قرارگاه خاتم صورت گرفت، روند ساخت این پروژه هم با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

صحرایی در ادامه به پروژه‌های قرارگاه خاتم در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: شهر کرمانشاه در دو بخش شمالی و جنوبی واقع شده است و احداث پل‌های جدید در بزرگراه‌های غربی و شرقی شهر یک نیاز بسیار مهم ترافیکی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، صحرایی گفت: یکی از این پل‌ها در بزرگراه غربی کرمانشاه(پل قره سو) در حال انجام است و امیدواریم تا پایان تابستان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۱۷:۲۳

قطع یا کمبود تامین مالی پروژه بیشترین آسیب را در روند اجرای پروژه ایجاد میکند و باعث می شود سررشته کار از دست پیمانکار اصلی و پیمانکاران جز در بیاد و چه بهتر که در مرحله تجهیز کارگاه و استارت کار به تامین منابع مالی هم اندیشیده شود.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۱۸:۴۶

از سال ۱۳۸۰ قطار شهری کرمانشاه کلنگ خورد، تا الان نزدیک به ۲۲ سال، رفت و آمد مردم مختل شد و زیبایی شهر در این سالها خراب شد، درختان زیادی از قطع شد، و هنوز هم به سرانجام نرسیده... امان از سوء مدیریت و برنامه ریزی غلط.... می‌تونستیم مترو داشته باشیم مثل اصفهان، شیراز و ...

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۱۸:۳۸

این قطار شهری بود تا حالا ۲۲ سال طول کشیده و تمام نشده. اگر مترو بود که صد سال دیگر هم درست نمیشد.