• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403020907027
  • خبرنگار : 71983

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

ارائه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است

ارائه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است

میثم لطیفی ارائه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند را ظلم به مردم دانست و گفت: رویکرد ما این بود که با احصا خدمات دولت و اصلاح فرایندهای ارائه آن به مردم، سرعت الکترونیکی‌سازی و هوشمندسازی خدمات دولت را سرعت ببخشیم.

به گزارش ایسنا، جلسه هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی با حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این وزارتخانه برگزار شد.

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان، در این جلسه که با حضور حسین امیر عبداللهیان؛ وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد، بر مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در افزایش مشارکت مردم با تاکید بر تفکیک خدمات ستادی از عملیاتی و تمرکز بر ماموریت اصلی دستگاه‌ها با هدف افزایش بهره‌وری و رضایت مردم تاکید کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید، گفت: بخش اعظمی از چرخه کار تولید در مجموعه‌های اداری دستگاه‌های اجرایی است و این مسئولیت سنگین بر عهده ما قرار دارد که برای بهره‌ور کردن فرایندهای ستادی چرخه تولید، تدبیر کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اعلام اینکه میزان بهره‌وری در نظام اداری و ارائه خدمت نیازمند بهبود است، گفت: در گذشته اینطور بوده که مسائل ساده را به چرخه شوراها و کمیسیون‌ها وارد کردند که این امر باعث ایجاد موانعی در راه مردم شده و نارضایتی را به دنبال داشته است، لذا کار امروز ما یک عزم جهادی در مانع‌زدایی و بهره‌ورسازی فرایندهای اداری است.

لطیفی با تاکید بر توجه به شعار امسال؛ جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: مردم دوست دارند در امور و حل مسائل مشارکت داشته باشند و ما نباید مانع مشارکت مردم باشیم و آنها را مسلوب الاختیار کنیم. دولت مردمی یعنی اینکه مردم مشارکت داشته باشند و دولت هم وظیفه حمایتی و نظارتی خود را ایفا کند.

وی از واگذاری بخشی از امور به مردم به واسطه «سامانه خدمات» در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، کارهای ستادی را دولت و کارهای عملیاتی به مردم سپرده شود. این کار ما و شماست که خدمات دولت را احصا کنیم و آنهایی که قابل واگذاری به مردم است را واگذار کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، ارائه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند را ظلم به مردم دانست و گفت: رویکرد ما در این مدت همین بود که با احصا خدمات دولت و اصلاح فرایندهای ارائه آن به مردم، سرعت الکترونیکی‌سازی و هوشمندسازی خدمات دولت را سرعت ببخشیم تا مردم بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز و هر جایی که هستند، بدون نیاز به مراجعه حضوری، کار اداری خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند انجام دهند که این امر مانع از برخورد، اتلاف وقت و فساد است.

معاون رئیس‌جمهور با این عنوان که بهره‌وری، حلقه مفقوده در تولید است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بهره‌وری محقق شود، نکته جدی آن مشارکت گرفتن از مردم در تولید کالا و خدمات است. متاسفانه گاهی قواعد و دستورالعمل‌هایی ایجاد می‌کنیم که نه تنها مانع مشارکت مردم بلکه آزاررسان هم هست؛ لذا مقابله با زیاده‌خواهی و فساد و همچنین اقدام جدی در مقررات‌زدایی را باید جدی گرفت.

لطیفی با تصریح اینکه باید از مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌آموزی برویم، تاکید کرد: آموزش صرف در دانشگاه‌های فنی-حرفه‌ای به معنای مهارت نیست. مهارت‌آموزی به کارکنان و مردم باید جدی گرفته شود. همچنین باید ضمن تقویت تعاونی‌ها، از کسب و کارهای کوچک برای حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن حمایت کنیم.

در این جلسه که مدیران مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند، پس از ارائه گزارش توسط معاونان سازمان اداری و استخدامی کشور، تعدادی از معاونان توسعه مدیریت و منابع نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص مباحث طرح شده در جلسه پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha