• پنجشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403013017252
  • خبرنگار : 50130

۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه های سنجش ارزیابی شدند

۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه های سنجش ارزیابی شدند

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی تاکنون ۲۱ هزار و ۷۴۶ نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی شده‌اند.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و اظهار کرد: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی در شهرستان ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: اولیاء می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه های سنجش محل زندگی خود اقدام نمایند.

محمدی گفت: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی از ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر، افاغنه ودانش آموزان بی‌بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش ارزیابی شوند.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان کردستان افزود: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره‌گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه ها واجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.

محمدی هدف برنامه‌سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان وتهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی تمام کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی وتوان بخشی جهت انجام برنامه‌ریزی آموزشی ودرسی مناسب و جای‌دهی درست آنان برشمرد.

وی ادامه داد: این اطلاعات وخصوصیات با هدف برنامه‌ریزی آموزشی ودرسی مناسب متناسب با توان‌مندی ونیازهای نوآموزان، جای‌دهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های مادی ومعنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین المللی، بهره‌برداری‌های مدیریتی ومداخلات به هنگام آموزشی وتوانبخشی در اختیار متولیان آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی تأکید کرد: یکی از گلوگاه‌های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی نظام آموزشی، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha