• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403012211727
  • خبرنگار : 71443

انتقاد سناتور برجسته آمریکایی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

انتقاد سناتور برجسته آمریکایی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

یک سناتور آمریکایی از شمار بالای کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی در جنگ غزه و دشواری در رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، کریس کانز، سناتور دموکرات آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به تحقیقات این شبکه درباره کشته شدن گروهی از غیرنظامیان فلسطینی در ۲۹ فوریه که هنگام ایستادن در صف دریافت غذا هدف قرار گرفتند، ابراز تاسف کرد که غیرنظامیان بسیار زیادی در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

وی اظهار داشت: آنچه که هم در گزارش اخیر سی‌ان‌ان و هم از ده‌ها رویداد قبلی مشخص است، این است که تعداد زیادی غیرنظامی در شش ماه درگیری علیه حماس کشته شده‌اند.

شبکه سی‌ان‌ان ده‌ها ویدئو و اظهارات ۲۲ شاهد عینی را تجزیه و تحلیل کرده و جدول زمانی رژیم صهیونیستی را در مورد آنچه در شب ۲۹ فوریه رخ داد که در نتیجه آن، بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ۷۰۰ نفر زخمی شدند، مورد تردید قرار داد.

به گزارش سی‌ان‌ان، این شواهد که توسط کارشناسان پزشکی قانونی بررسی شده، نشان می‌دهد که تیراندازی قبل از اینکه نیروهای نظامی اسرائیل هشدار دهند، شروع شده و از فاصله نزدیک جمعیتی را که برای غذا جمع شده بودند، هدف قرار داده است.

کریس کانز همچنین گفت که تحقیقات سی‌ان‌ان دال بر هرج‌ومرج در غزه و مشکل بودن ارسال کمک‌های بشردوستانه در این منطقه بوده و به‌علاوه خواستار تغییر در این وضعیت است.

این سناتور در ادامه خاطر نشان کرد در دیدار شش هفته پیش خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر فوریت پرداختن به تنش‌زدایی در بحبوحه افزایش تعداد افرادی که در تلاش برای رساندن کمک در غزه کشته می‌شوند، تاکید کرده است.

وی تاکید کرد که حمله گسترده به رفح بدون توجیه و بدون هشدار به غیرنظامیان انجام شد.

این سناتور آمریکایی افزود: رئیس جمهور بایدن و قانونگذاران سنا در حال تلاش برای تغییر سیاست در مورد جنگ در غزه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha