به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز ۱۹ فروردین، شناور لوله گذار ابوذر ۱۲۰۰ و یک فروند تانکر نفتکش که هر کدام سومین داک خود در ایزوایکو را تجربه میکردند به همراه شناور چند منظوره عسلوئیه با پایان تعمیرات خود، درای داک ایزوایکو را ترک کردند.
عزیزی مدیر گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فعالیت شبانه روزی انجام شده بر روی این شناورها، اظهار کرد: شناور ابوذر ۱۲۰۰ با طول ۱۷۷.۸۴ متر، عرض ۳۹.۱۶ متر، ارتفاع ۱۲.۳ متر مجهز به جرثقیل های ۱۲۰۰ تنی یکی از خاصترین شناورهای موجود در کشور بوده که خدمات ارزشمندی را در جهت حفظ و استخراج سرمایه های ملی انجام داده است.
شرح تعمیرات انجام شده در این شناور شامل سندبلاست و رنگ آمیزی بدنه، تعویض آندها، تعویض ورق های درونی و بیرونی در نقاط مورد نیاز، تعمیر فرلید، اورهال هوکهای جرثقیل اصلی و فرعی، تعویض لوله های سوخت، آب شور و آب شیرین در نقاط مورد نیاز، اورهال ولوها، تعمیر وینچ، پالیش پروانه، اورهال ژنراتور جرثقیل اصلی بوده که به دست توانمند مهندسین داخلی صورت پذیرفته است.
کشتی دیگری که در این عملیات ایزوایکو را به قصد الحاق به ناوگان حمل نفت خام کشور ترک کرد یک فروند تانکر بیست و هشت هزار تنی با ابعاد ۱۸۰ متر طول، ۳۲ متر عرض و ۱۸ متر ارتفاع می باشد. که جهت انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی از جمله؛ رنگ و سندبلاست، اورهال کامل ژنراتورها، اورهال موتور اصلی، تعویض سیل های شافت،تعویض ورق مخازن، ولو، پایپ، الکترو موتور، پمپ، استیل ورک و اوت فیتینگ وارد ایزوایکو شده بود. لازم به ذکر است که در روند تعویض سیل های شافت این شناور برای نخستین بار در کشور یاتاقان های شافت Recondition شد که در نوع خود منحصر بفرد بود.
سومین شناور آنداک شده در این عملیات شناور چند منظوره عسلوئیه بود که با ابعاد ۳۸ متر طول، ۹متر عرض و ۵ متر آبخور، تعمیراتی شامل ۶۰۰ متر تعویض لوله، اورهال کامل ۹۸ عدد ولو، تعمیرات وینچ لنگر، ژنراتور، میگرتست ۴۰ عدد الکتروموتور و رنگ و سند بلاست بدنه، عرشه و مخازن آب را در درای داک ایزوایکو با بالاترین کیفت تجربه کرد.
تداوم اینگونه تعمیرات علاوه بر جلوگیری از مقادیر قابل توجهی ارز، می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شود از همین رو نقش ایزوایکو به عنوان یک صنعت استراتژیک و پشتیبان در این میان بسیار حائز اهمیت بوده و هست.
انتهای پیام
نظرات