مهدی شیردل ۱۸ فروردین، در بازدید از مرز دوغارون و بررسی وضعیت ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و رانندگان اظهار کرد: تغییر ساختار برخی بخشهای خدمترسان برای افزایش سرعت خدمات و در نتیجه افزایش تجارت بین دو کشور ایران و افغانستان، اجتنابناپذیر است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح باک پر، در مرز بینالمللی دوغارون با تجمیع واحدهای مرزی پیش از ایکس ری اداره کل گمرک دوغارون، امکان هرگونه سوء استفاده برای قاچاق سوخت را غیرممکن میکند، افزود: ارائه فضای فیزیکی لازم برای نمایندگان شرکتها نیز در همین محل میتواند ضمن سرعت بخشیدن به روند خروج کالا، خدمات مطلوبتر و در شأن مرزی مانند دوغارون برای نمایندگان شرکتها فراهم کند.
رئیس شورای تأمین تایباد اضافه کرد: با اجرای طرح باک استاندارد و همچنین نشست مشترک مسئولان تایباد و گمرک اسلام قلعه، شاهد تردد روان در مرز دوغارون هستیم، شرایطی که باعث افزایش ظرفیت حملونقل کالا و مسافر در این مرز میشود.
قاچاق سوخت به صورت کلی و جزئی یکی از مشکلاتی است که مرزنشینان تایباد را با دردسرهایی مواجه کرده و از آن گذشته نام تایباد را که ریشه از پاکی دارد با قاچاق سوخت بدنام کرده است. سوداگرانی که برای به دست آوردن پول از هر راهی استفاده میکنند و مرز دوغارون به دلیل همجواری با کشور افغانستان که بیشترین خریدار سوخت ایران است، برای آنها گذرگاهی شده تا به فکر خروج سرمایه ملی از کشور به هر قیمتی باشند.
سالهاست که تایباد با عنوان قاچاق سوخت سر تیتر خبرگزاریها شده و مسئولین در این حوزه طرحی را با عنوان «باک پر» برنامهریزی کرده تا بدینوسیله دست قاچاقچیان سوخت از این دروازه اقتصادی برچیده شود.
انتهای پیام
نظرات