به گزارش ایسنا، کمیسیون اروپا از سال ۲۰۲۰ در پی شکایت اپلیکیشن پیام رسان کاری »اسلک» (Slack)، از مایکروسافت به دلیل عرضه آفیس و تیمز در یک بسته محصول، مشغول تحقیقات بود.
تیمز که در سال ۲۰۱۷، به صورت رایگان، به آفیس ۳۶۵ اضافه شد، متعاقبا جای «اسکایپ» را برای مشتریان سازمانی گرفت و در دوران پاندمی کرونا، محبوبیت زیادی یافت. با این حال، رقبای این محصول می گویند عرضه یکجای آن، به مایکروسافت برتری غیرمنصفانه ای بخشیده است. این شرکت فروش تیمز و آفیس به صورت دو محصول جدا را از ۳۱ اوت گذشته در اتحادیه اروپا و سوئیس، آغاز کرد.
سخنگوی مایکروسافت گفت: برای اطمینان از شفافیت برای مشتریانمان، اقداماتی را که سال گذشته برای جدا کردن فروش تیمز از آفیس در منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس انجام دادیم، برای مشتریان جهانی خود گسترش می دهیم.
این اقدام مایکروسافت ممکن است برای سلب کردن اتهامات ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا در ماههای آینده، کافی نباشد زیرا رقبای این شرکت، از سطح قیمتها و امکان کار کردن سرویسهای پیام رسانشان با اپلیکیشنهای «آفیس وب» در سرویسهای خود، انتقاد دارند.
بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت در یک دهه گذشته، ۲.۲ میلیارد یورو (۲.۴ میلیارد دلار) به دلیل عرضه چند محصول در یک بسته، در اتحادیه اروپا جریمه شده است و اگر معلوم شود که مقررات ضد انحصارطلبی را نقض کرده است، در معرض جریمه ای معادل ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی خود قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام
نظرات