عماد مطالبی امروز ۸ فروردین ماه در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه وقتی به شبکه کالبدی دسترسی شهر رشت نگاه میکنیم، فرسودگی شدیدی در زیر ساختهای آن مشاهده میشود، اظهار کرد: متاسفانه با ورود و پیک خودرو در مناسبتها و تعطیلات حجم آمد و شد شهری بسیار بالا میرود و باید گفت شهر قفل میشود و در تمامی ورودیها و خروجیها با ازدحام خودرو به شکل وصف ناپذیری روبرو هستیم.
وی افزود: گاهی با ارائه بعضی از طرحها و تقاطعهای غیر همسطح متاسفانه میبینیم شهر رشت در انفجاری از خودرو هم در مسیرهای اصلی و هم در معابر فرعی دچار گلوگاههای شدید ترافیکی شده است و ما نتوانستهایم خیابانهای متناظر جدیدی با ظرفیت مناسب برای تخلیه خودرو از شریانهای اصلی ایجاد کنیم.
این کارشناس برنامهریزی و آمایش شهری گفت: ما باید به زیرساختهای شهری بیندیشیم، بویژه در ایجاد شبکه کالبدی و دسترسی و معابر بتوانیم با یک امکان سنجی و ظرفیت سنجی مناسب با تاکید بر زیست بوم گیلانشهر رشت و در نظر گرفتن حوزه نفوذ آن و مواردی مانند ازدحام و شلوغی و میزان تردد خودرو در پیک آمد و شدها بتوانیم مطلوبیت لازم را در تدوین و ارایه خدمات برای شهروندان و شهر رشت برقرار سازیم.
مطالبی تصریح کرد: در این مسیر باید در تحقق پذیری دسترس پذیر بودن شهر رشت برای همگان، با توجه به جلب گردشگر از تمام نقاط کشور اهتمام جدی و برنامهریزی دقیق برای اجرا و عملیاتی شدن آن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نگاه و رویکرد ما در ارائه یک شهر زیست پذیر باید در مسیر پیوند عدالت اجتماعی و عدالت فضایی باشد، خاطرنشان کرد: باید بدنبال ساخت خیابانهای جدید و متناظر و رینگهای مکمل به همراه روشهای نوین حمل و نقل سبز و استفاده از الگوهای آمایشی نوین باشیم تا بتوانیم به معنی واقعی به توسعه پایدار شهری برسیم و رفاه آسایش و آرامش رشتوندانمان را فراهم سازیم.
انتهای پیام
نظرات