• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403010401382
  • خبرنگار : 71263

درخواست آمریکا از اوکراین برای توقف حمله به زیرساخت انرژی روسیه

درخواست آمریکا از اوکراین برای توقف حمله به زیرساخت انرژی روسیه

روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که آمریکا از اوکراین، خواسته حملات به زیرساخت انرژی روسیه را متوقف کند و هشدار داده است که حملات پهپادی، باعث اقدامات تلافی جویانه شده و قیمت جهانی نفت را بالا می‌برد.

به گزارش ایسنا، این حملات از ۱۲ مارس که نخستین حمله پهپادی اوکراین علیه زیرساخت انرژی روسیه انجام شد تاکنون، باعث افزایش حدود چهار درصدی قیمت نفت شده است. افزایش بیشتر قیمت بنزین در آمریکا، محبوبیت بایدن را تضعیف خواهد کرد و شانس او برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را کمتر می‌کند.

روسیه و اوکراین در جنگ بیش از دو ساله، از پهپادها برای حملات به زیرساخت حساس، تاسیسات نظامی و محل استقرار نیروهای نظامی استفاده کرده اند و اوکراین در ماه های گذشته، پالایشگاه‌ها و تاسیسات انرژی روسیه را هدف حمله قرار داده است.

روسیه روز جمعه، بزرگترین حمله هوایی دوران جنگ علیه زیرساخت انرژی اوکراین را انجام داد و به گفته منابع آگاه، به سد بزرگی حمله کرد و باعث شد بیش از یک میلیون نفر بدون برق بمانند.

اوکراین اعلام کرد سیستم انرژی این کشور که با خاموشی در هفت منطقه خود روبرو شده، برق را به صورت اضطراری از کشورهای همسایه خود شامل لهستان، رومانی و اسلواکی دریافت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت نیروی دولتی «اوکراین هیدروانرگو» اعلام کرد سد دنیپرو که بزرگترین سد اوکراین است، بر اثر حملات هوایی روسیه به زیرساخت هیدرولیکی و خود سد، آسیب دیده است. با این حال، خطر شکسته شدن سد وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۲۱:۱۵

همین درخواست آمریکاهم بخاطر منافع خودشونه که نفت وبه دنبالش بنزین درآمریکا گرون نشه وگرنه آمریکا وآمریکایی جماعت فقط وفقط درپی منافع خودشون وکشورشون وحامیان خودشون هستندو نابودی وفقرو بیچارگی بقیه انسانهای کره زمین هیچ اهمیتی واسشون نداره وبه راستی آمریکا شیطان بزرگ است خدا انشاالله خودشو تمام حامیانشو نابودکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۵ ۱۶:۵۷

همینطوره ، ان‌شاالله.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۵ ۲۱:۰۲

زلنسکی خر هنوز نمیفهمه که حتی برای نوع جنگیدن هم باید اجازه بگیره مثلا بعضی جاها باید هیچ کاری نکنه فقط ضربه بخوره!! همه اقداماتش نه به نفع اوکراین بلکه به نفع امریکا و اروپا باشه!! دلقک دوره گرد معلوم نیس الان کدوم کشوری رفته برای گدایی اسلحه...

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۵ ۲۲:۰۰

مغز های زنگ زده

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۶ ۰۰:۲۹

امریکا فقط دنبال منافع خودش است دلش برا مردم اوکراین نسوخته

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۶ ۰۰:۴۳

لعنت خدا بر آمریکائیهاکه باعث بدبختی مردم اکراین و فلسطین شدن،آمریکائیها بدلیل دور بودن از دو جنگ جهانی مزه نابودی و ویرانی رو نچشیدن ولی این بار خواهند چشید.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۶ ۰۱:۳۱

خودش موشک میده به اوکراین از اون طرف درخواست میکنه نزنه اگه جای پوتین بودم ۲۴ ساعته تمام زیر ساخت‌های اوکراین را میزدم

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۶ ۰۷:۲۹

داعش و اوکراین و تمامی گروهای تروریستی اسراییل جنایتکار و وحشی بفرمان آمریکا است