• چهارشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403010100233
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد

مانیتورینگ‌ محدوده پل خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان به صورت شبانه روزی

مانیتورینگ‌ محدوده پل خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان به صورت شبانه روزی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از مانیتورینگ‌ محدوده پل خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان به صورت شبانه روزی توسط دوربین‌های نصب شده مستقر در محل توسط مرکز مدیریت راه‌های استان خبر داد.

محمد مشتری در بازدید از محدوده پل خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان در یکم فرودین ماه گفت: مانیتورینگ‌ محدوده پل خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان توسط مرکز مدیریت راه‌های استان در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی توسط دوربین‌های نصب شده مستقر در محل انجام می‌شود تا هر مشکلی را اطلاع رسانی کنند.

وی با تاکید بر این که مراقبت از این محدوده به صورت شبانه روز انجام می‌شود، افزود: وضعیت رانش در این محل بصورت نقطه‌ای نبوده و به شکل ناحیه‌ای است و از روستای خندقلو شروع می‌شود و تا روستای دهگاه ادامه دارد و ناحیه وسیعی را در بر می‌گیرد.

این مسئول اظهار کرد: فشارهایی بالادست از توده عظیم در محل پل خندقلو خود را نشان‌داده اما وضعیت جاده بحرانی نیست ضمن این‌که شرکت ساخت و مشاوران این شرکت در حال مطالعات دقیق‌تر هستند تا نسبت به مرمت و بهسازی این مسیر اقدام کنند.

مشتری با بیان اینکه راهداری همواره‌ ایمن سازی و لکه‌گیری مسیر مذکور را در دست اجرا دارد، ادامه داد: پل خندقلو ترک داشت که آن را برطرف کردیم و بعد از تعطیلات نیز تکمیل‌تر خواهد شد همچنین باند جنوبی را هم‌ زیر بار ترافیک می‌بریم تا و فشار رانش در دوطرف‌ تقسیم شود.

استاندار خراسان شمالی هم در این بازدید تصریح کرد: در منطقه خندقلو با رانش خاک در مساحت بسیار بالایی مواجه هستیم که انرژی عظیمی را به بدنه راه وارد می‌کند و باعث به حرکت در آمدن بخشی از راه می‌شود. بنابراین دستگاه‌های گمانه در محل حضور دارند و گمانه‌هایی در عمق ۲۵ تا ۳۰ متر خواهیم زد و جنس و لایه‌های خاک و محل برشی که باید انجام شود مشخص خواهد شد.

حسین نژاد اضافه کرد: پس از آن، طرح فنی مناسبی باید طراحی شود که بتواند مانند باکسی عمل کند و روی خاک و شبکه بتنی که در خاک به وجود می‌آید بتواند استحکام مسیر عبور و مرور را داشته باشد.

وی گفت: همچنین در خروجی پل، اصلاحات و ترمیم در حال اجراست که امیدواریم تا ۹ و ۱۰ فروردین به پایان برسد و به محض اتمام آن باند کناری خندقلو نیز به بستر ترافیکی اضافه و مسیر دو طرفه خواهد شد.

حسین نژاد ادامه داد: باید مراقب باشیم اگر رانش زمین در این مسیر از حد معقول بیشتر باشد جاده را مسدود کنیم اما تاکنون این خطر احساس نشده است.

به گفته وی تمهیدات طراحی و طرح دراز مدت موضوع فرونشست خندقلو در دستور کار اداره‌های کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha