• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402122115363
  • خبرنگار : 71365

اجرای  نهضت مسئله‌شناسی جامعه کار و تولید در قالب اردوی راهیان پیشرفت

اجرای  نهضت مسئله‌شناسی جامعه کار و تولید در قالب اردوی راهیان پیشرفت

ایسنا/تهران  نهضت مسئله ‌شناسی جامعه کار و تولید در قالب اردوی راهیان پیشرفت با هدف افزایش بهره‌وریِ سیاست‌گذاری در حوزه کار، تولید و اشتغالزایی به صورت ماهانه و با حضور مسئولین انجام می‌شود. در این بازدیدها مسئولین فعال در حوزه تولید و اشتغال با شناخت دقیق‌تر از چالش‌ها و مشکلات کارآفرینان، راهکارهای رفع این معضلات را به صورت میدانی بررسی و اجرا خواهند کرد.

قرعه اولین مرحله از این رویداد به نام شهرک صنعتی پرند واقع در جنوب غرب استان تهران افتاد. این شهرک صنعتی دارای بالغ بر ۴۰۰ واحد تولیدی فعال بوده و برای بیش از ۲۰ هزار کارگر فضای کار و اشتغال فراهم کرده است.

شهرام مرادی مسئول امور اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و دبیر اجرایی این اردو یکی از اهداف اصلی اجرای این برنامه را افزایش تولید و اشتغالزایی دانست و عنوان کرد: فاصله بین جامعه کار و تولید با دستگاه‌های اجرایی استان، ما را به این سمت برد که اردویی را تدارک دیده و با حضور میدانی در محل تولید، مسائل و مشکلات کارگران و کارفرمایان را شناسایی و رفع کنیم. این رویداد برای اولین بار در سطح کشور برنامه‌ریزی شده و به صورت ماهانه اجرا خواهد شد. ادارات و ارگان‌های مختلف نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود در این برنامه مشارکت خواهند داشت.

محمد آذرپناه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تشریح معضلات کارگران و کارفرمایان بیان کرد: نهضت مسئله شناسی جامعه کار و تولید در واقع عملیاتی کردن راهیان پیشرفت در دستگاه‌های دولتی برای مدیران دولتی است. بسیاری از مقرراتی که ذیل قوانین تنظیم می‌شود مسائل و مشکلات حوزه تولید را رفع نمی‌کند به همین دلیل با برنامه‌ریزی این اردو در صدد ایجاد ارتباط دو جانبه و مستقیم بین فعالان حوزه تولید و مسئولین به ویژه مدیران میانی هستیم.

وی در رابطه با اهداف و اثرات این برنامه اظهار کرد: زمانی که مسئولین با دیدگاه‌ها، تخصص‌ها و از دستگاه‌های گوناگون به صورت همزمان در یک مجموعه بزرگ حضور پیدا می‌کنند، قابلیت شناسایی دقیق مسائل ایجاد شده و همین نهضت مسئله شناسی منجر به تصمیم گیری‌های صحیح می‌شود. ما بنا داریم هر ماه در یک صنعت متفاوت حضور پیدا کرده و به همین شکلی که امروز مشاهده کردید مشکلات را از نزدیک رصد و تحلیل کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه افزود: همزمان که مسئولین در حال بازدید از واحدهای تولیدی و گفتگو با مدیران کارخانه‌ها هستند، کارشناسان و روسای ادارات ما نیز با کارگران ارتباط گرفته و رفع مشکلات این عزیزان در حوزه‌های رفاهی، فرهنگی، ورزشی و... را در دستور کار قرار می‌دهند.

محمد آذرپناه نقش رسانه‌ها در این نهضت را از اثرگذارترین موضوعات دانست و تصریح کرد: یکی از پایه‌های اصلی این برنامه رسانه است. رسانه‌ها می‌توانند در جهت نمایان کردن ظرفیت ها و جلب مشارکت بخش‌های مختلف اثرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران نیز با حضور در این بازدیدها و گفت و گو با فعالان حوزه تولید بیان کرد: کشور از نظر نیروی انسانی، دانش و ظرفیت‌های گوناگونی که جمهوری اسلامی طی این چهار دهه فراهم کرده است از زیر ساخت‌های بسیار ارزشمندی برای قرار گرفتن ایران در یک جایگاه فاخر در حوزه تولید و رشد اقتصادی برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران شهرک صنعتی پرند را یکی از فعال‌ترین و به روزترین شهرک‌های صنعتی کشور و واحدهای فعال در آن را دارای ظرفیت بالا در جهت تامین نیازهای ملی و صادرات محصولات به کشورهای دور و نزدیک عنوان کرد. 

خبرنگار : حسن احمدوند

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha