• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402122014384
  • خبرنگار : 50513

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

ارتقا آموزش، تاب‌آوری جامعه را افزایش می‌دهد

ارتقا آموزش، تاب‌آوری جامعه را افزایش می‌دهد

ایسنا/زنجان دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: امروزه هراندازه آموزش توسعه باید تاب آوری جامعه بالا می‌رود و خسران و خسارت در کشور کاهش می‌یابد.

 یعقوب سلیمانی امروز (یکشنبه ۲۰ اسفندماه) در سفر یک روزه به استان زنجان در آیین افتتاح اتاق نمادرس جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از خسران و خسارت در کشور به علت ضعف در حوزه آموزش است؛ باید بسترهای لازم برای آموزش، کمک به انسان ها و بشریت فراهم باشد.

وی افزود: امروزه هراندازه آموزش توسعه باید تاب آوری جامعه بالا می‌رود و خسران و خسارت در کشور کاهش می‌یابد.

سلیمانی با اشاره به اینکه این بستر جدید را در آموزش جمعیت هلال احمر از دانش آموزان، نوجوانان و مدارس شروع کردیم، بیان کرد: امروزه در جهت تقویت آموزش حرفه‌ای، پیشرفته و بروز نیاز داشته و باید بومی سازی شود.

وی با بیان اینکه هراندازه از جهت تجهیزات، علم و آموزش قوی باشیم برکات خود را در جامعه نمایان می‌کند، گفت: امیدواریم جمعیت هلال احمر به موقعیتی برسد که همه توان خود را معطوف در جهت خدمت به مردم و بشریت کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به حوادث رخ داده در غزه، اذعان کرد: هراندازه فریادی از کنوانسیون ژنو داده می‌شود؛ اما هیچ دادرسی نیست بنابراین باید توان را بالابرد تا انسانیت و بشریت در امن و امان باشد.

وی یادآور شد: متاورس (نمادرس) بازدید مجازی از حوادث و سوانح و از جالب‌ترین تجربه در آموزش عملی برای آمادگی در برابر مخاطرات و امدادرسانی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این اتاق مجازی نمادرس با استفاده از عینک‌های سه بعدی واقعیت مجازی (VR)، دانش آموزان در شرایطی شبیه سیل یا زلزله واقعی قرار می‌گیرند و نحوه رویارویی با حوادث و مخاطرات از جمله پناهگیری و خروج اضطراری با رویکرد مانور زلزله و یا سیلاب را آموزش می‌بینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha