• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402121913782
  • خبرنگار : 50136

معاون استاندار آذربایجان غربی:

هیچ کم‌کاری در میزبانی از مسافران نوروزی قابل قبول نیست

هیچ کم‌کاری در میزبانی از مسافران نوروزی قابل قبول نیست

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هیچگونه کوتاهی و کم‌کاری در میزبانی شایسته از مسافران توسط دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست.

یاسر رهبردین ۱۹ اسفندماه در دومین جلسه ستاد خدمات سفر ویژه نوروز اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر اعلام آمادگی دستگاه‌های عضو و ارائه برنامه توسط آن‌ها برای میزبانی شایسته از مسافران است و هیچگونه کوتاهی و کم‌کاری توسط دستگاه‌های اجرایی در این راستا قابل قبول نیست و نیز فرمانداران و شهرداری‌های سطح استان باید گزارش کار ارائه دهند.

وی گفت: بازگشایی چند سد استان در نوروز ۱۴۰۳ باید در دستور کار قرار بگیرد و نیز امکان بازدید از تالاب‌های سطح استان، موزه طب و تاریخ طبیعی ارومیه برای مسافران نوروزی فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: به‌دلیل تقارن نوروز و رمضان، اجرای برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۳ با پیوست دینی و فرهنگی همراه خواهد بود و برای این منظور برنامه‌های متناسب در نظر گرفته شده است که تعدادی از آن‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود.

مرتضی صفری افزود: تاکنون ۲۴ جلسه ستاد خدمات سفر در سطح استان و ۱۲ جلسه مربوط به کمیته‌های ذیل این ستاد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در نوروز ۱۴۰۳ است، ادامه داد: ۱۷ نمایشگاه صنایع‌دستی نوروزی در سطح استان برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین در این ایام راهنمایان گردشگری در ۳۷ مکان مستقر شده و نیز ۲۰ عنوان برنامه نوروزگاه در مکان‌های تاریخی و گردشگری شاخص سطح استان اجرا می‌شود. 

صفری گفت: در راستای آماده‌سازی برای ثبت جهانی مساجد استان نیاز است با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و سازمان صداوسیما مرکز استان مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در مسجد جامع ارومیه برپا شود.

وی تصریح کرد: از ۲۰ اسفند تردد پیله‌وران از مرزهای استان مدیریت خواهد شد تا از ازدحام و بی‌نظمی در پایانه‌های مرزی جلوگیری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در سطح استان سعی می‌شود شرایط لازم برای استفاده از سرویس بهداشتی مساجد و بقاع متبرکه توسط مسافران نوروزی فراهم شود.

صفری گفت: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پمب بنزین‌ها نیز با همکاری شرکت توزیع نفت منطقه ارومیه و میاندوآب برای نوروز ۱۴۰۳ آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی نیز با جدیت پیگیری‌ می‌شود و در این راستا در کنار پلیس‌راه رشکان با هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان نمازخانه اختصاصی بانوان و آقایان و سرویس بهداشتی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha