• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121208552
  • خبرنگار : 71516

منابع مصری: طرف‌ها با مدت آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا موافقت کرده‌اند

منابع مصری: طرف‌ها با مدت آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا موافقت کرده‌اند

منابع مصری گزارش دادند طرف‌ها با مدت آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا موافقت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مصری گزارش داد: طرف‌ها با مدت آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا موافقت کرده‌اند.

این منابع در عین حال تأکید کردند: تکمیل معامله توافق با عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از شمال غزه و بازگشت ساکنان را می‌طلبد.

یک منبع مصری به العربی الجدید گفت: هیئتی از جنبش حماس طی چند ساعت آینده برای تحویل پاسخ نهایی به توافق پاریس ۲ وارد قاهره خواهد شد. هیئت امنیتی اسرائیلی نیز همزمان برای اطلاع یافتن از این پاسخ در قاهره خواهد بود.

یکی از رهبران حماس نیز به العربی الجدید گفت: حماس و مقاومت بدون بها هیچ گونه جزئیات یا اطلاعاتی درباره اسرای صهیونیست در غزه ارائه نخواهند کرد. شرط تل‌آویو برای دستیابی به لیست اسرای زنده خود به خاطر ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس تنها به منزله فشار بر مقاومت است.

این درحالی است که پیش از این شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود: هیئت‌هایی از حماس و رژیم صهیونیستی فردا برای مذاکرات جدید غیرمستقیم درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به قاهره می‌روند.

این در حالی است که همچنان اختلافات میان مسئولان صهیونیست درباره روند مذاکرات درخصوص آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس ادامه دارد.

پیشتر مذاکراتی میان نمایندگانی از قطر، آمریکا، مصر و رژیم صهیونیستی در قاهره برگزار شد اما به نتیجه‌ای نرسید.

در حالی که جنگ غزه وارد صد و چهل و هشتمین روز خود شده است، حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در سایه بحران انسانی و غذایی ادامه دارد.

به گفته وزارت بهداشت غزه، تلفات تجاوز مستمر به نوار غزه به بیش از ۳۰ هزار شهید و بیش از ۷۱ هزار مجروح با جراحات مختلف و هزاران مفقود در زیر آوار رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۲ ۱۹:۳۴

دیدید که امریکا نوچه اسراییل است ما برای موجودیت رژیم صهیونیستی هیچ حقی قائل نیستیم.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۲ ۲۲:۰۵

آمریکای جنایت کار کودک کش همه ی سلاح کشتن کودکان مظلوم فلسطین را به صهیونیست های گرگ صفت می دهد و حتی نیرو و سرباز و کماندو و از طرفی هم برای ریاکاری غذا از آسمان برای بی پناهان مظلوم فلسطین می ریزد مردم دنیا چقدر به جهل گرفتارند که جنایت کاران در جلوی چشم آنها این دروغ و ریا رو انجام می دهند آنها به غذا ریختن احتیاج نداشتند اگه سلاح به جانیان نمی دادید خدا ریشه ی دروغ و ریا و جنایت ظالمان رو بخشکانه

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۳ ۰۲:۲۶

اولا دولت خیانتکار مصر مانند سایر سران خائن و مرتجع عربی در حقیقت حامی رژیم جنایتکار صهیونیستی است که هرگز قابل اتکا بعنوان میانجی نیست و ثانیا طرح مذکور اساسأ نقشه انحرافی آمریکا و جهت فریب فرماندهان مقاومت و بقصد ابتدا آزادی کلیه اسرا و سپس از سر گیری حملات و کشتار و نسل کشی ملت مظلوم و مقتدر فلسطینیان است که هیچ ضمانت اجرایی ندارد

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۳ ۱۵:۵۲

تحویل گروگانهای اسرائیلی یعنی محو غزه ازروی زمین تنهاعاملی که اسرائیل رااز حملات گسترده تربازداشته ترس ازکشته شدن شهروندانِ گروگانِ خودش است حماس نباید فریب بخورد

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۳ ۱۶:۴۶

درعمر نکبت با اسراییل خبیث جنایتکار اسرائیل همیشه شاهد بوده ایم که اسراییل به هیچ قراردادی متعهد وپایبند نبوده ، همانند قرارداد کمپ دیوید که با شکست اسرائیل همراه بوده است وخدا لعنت کند سران کشورهای عربی ،عربستان ، اردن ، ومصر را که کوچکترین واکنشی به این جنایتهای اسراییل ندادند