• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402121107946
  • منبع : نمایندگی مرکزی

/برای وطن/

زنگ «حضور» در کلاسی به بزرگی ایران

زنگ «حضور» در کلاسی به بزرگی ایران

ایسنا/مرکزی بعضی روزها در بعضی سال‌ها، فرصت پیدا می‌کنند که ماندگار شده و در حافظه تاریخ ثبت شوند، مثل ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که همچون روزهای انتخاباتی ۴۵ سال اخیر این سرزمین، در تاریخ این خطه پرگهر ماندگار شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، از ساعت ۸ امروز، ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد و درست از همان ساعات ابتدایی اخذ رای، مردم از تمامی اقشار پای صندوق ها حاضر شدند تا اسامی نامزدهای انتخاباتی مد نظرشان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در صندوق های رای بریزند.

در استان مرکزی ۱۰۸۶ شعبه اخذ رای منتظر بودند تا میزبان رای دهندگانی باشند که در یک هفته گذشته فرصت پیدا کرده بودند تا در جریان تبلیغات کاندیداها، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند و بتوانند امروز اسامی آنها را بر برگه‌های مخصوص نوشته و در صندوق بیاندازند.

همه آمدند از پیر و جوان و از همه اقشار با هر سلیقه، سن، روش فکری، جناح سیاسی و ... در این رویداد بزرگ شرکت کردند. پدر و مادرها با فرزندان خردسال شان آمدند تا درس حضور را در کلاس های حضوری به آنان بیاموزند.

زنگ «حضور» در کلاسی به بزرگی ایران

از پدربزرگ و مادربزرگ هایی که نگران سرنوشت فرزندان و نوه ها و نتیجه هایشان بودند تا رای اولی هایی که اولین حضور سیاسی شان را تجربه می کردند.

زنگ «حضور» در کلاسی به بزرگی ایران

در این میان عروس و داماد ساوجی که در مهمترین روز زندگی شان، وظیفه سیاسی و اجتماعی شان را فراموش نکرده بودند حسابی خاطره سازی کردند، هم برای خودشان و هم برای تمام آنهایی که در شعبه اخذ رای حضور داشتند یا کسانی که عکس و فیلم آنها را در فضای مجازی و سایت های خبرگزاری ها دیدند و برایشان آرزوی خوشبختی کردند.

زنگ «حضور» در کلاسی به بزرگی ایران

این روزها سفر پربرکت و سفید برف بر استان مرکزی گسترده شده و در کنار زیبایی و حضور پربرکتش، رساندن صندوق های رای به نقاط صعب العبور همچون روستاهای ده سید، نشوه و پیغمبر اشموئیل نبی(ع) بخش مرکزی ساوه را سخت کرده، اما آنچنان که مسئولان وعده داده بودند این مسئله پیش‌بینی شده بود و مسئولان اخذ رای در برخی نقاط با پای پیاده صندوق های رای را به رای دهندگان رساندند.

زنگ «حضور» در کلاسی به بزرگی ایران

البته فرایند اخذ رای هنوز به اتمام نرسیده و در حال حاضر این فرایند تا ساعت ۲۲ تمدید شده و چنانکه مسئولان گفته اند، اخذ رای تا زمانی که آخرین نفر رای خود را در صندوق بیندازد ادامه خواهد داشت، بر این اساس ۱۸ هزار عامل اجرایی در استان مرکزی همچنان در حال اخذ آراء مردم هستند، هرچند آن چنان که استاندار مرکزی گفته است در مجموع ۲۹ هزار نفر چرخ انتخابات ۱۱ اسفند را در استان مرکزی می‌چرخانند تا کسی از این قطار جا نماند.

زنگ «حضور» در کلاسی به بزرگی ایران

۷ صندلی سبز مجلس شورای اسلامی متعلق به ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی است. در حوزه اراک، خنداب و کمیجان ۱۳۲ نامزد، در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه ۵۸ نفر، در شازند ۴۷ داوطلب، در محلات و دلیجان ۲۷ نفر، در تفرش، آشتیان و فراهان ۶۳ نفر و در خمین نیز ۳۵ نامزد تایید صلاحیت شدند و پی از انصراف ۷۴ نامزد، هم اکنون ۲۸۸ نامزد برای تصاحب این هفت کرسی در خانه ملت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

از میان صندلی های مجلس خبرگان نیز دو کرسی متعلق به استان مرکزی است و رقابت سه کاندیدا در این عرصه نیز تا آخرین لحظه رای گیری ادامه خواهد داشت.

فارغ از این‌که چه کسانی بر کرسی های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تکیه بزنند، آنچه مهم است قدردانی از حضور و حمایت مردم از نظام و انقلاب و تلاش برای بهبود امور و ارتقا و رشد همه جانبه کشور توسط آنهایی است که قرار است سرنوشت این ملت را در این دو مجلس رقم بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha