• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402121006514
  • خبرنگار : 50026

بیرجندی‌ها از اهمیت انتخابات می گویند

بیرجندی‌ها از اهمیت انتخابات می گویند

ایسنا/خراسان جنوبی هر یک از اقشار جامعه با سمت‌های متفاوتی که دارند انتظارات و دیدگاهی در مورد انتخابات و مشارکت در آن دارند.

در این تب تاب انتخاباتی که کمتر از۲۴ ساعت دیگر باقی مانده است، تعدادی از مردم ضمن عنوان کردن انتظارات خود از نمایندگان مجلس دوازدهم، دیدگاه خود را در مورد اهمیت انتخابات و لزوم مشارکت در این عرصه بیان کردند.

آگاهی برای افزایش مشارکت وظیفه خبرنگار بوده است

حکیمه بهمن‌زاده، یک خبرنگار بیان کرد: انتخابات یکی از مهمترین اتفاقات سیاسی در کشور محسوب می شود که بی شک در سرنوشت چهار سال آینده کشور تاثیرگذار است، ببینید همین مجلس فعلی موضوعاتی چون افزایش سن بازنشستگی، طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، طرح تسهیل کسب و کار و.. را مورد بررسی قرار داد که در زندگی همه ما تاثیرگذار بود که نشان از اهمیت مجلس دارد و نباید با بهانه های چون یک رای ارزشی ندارد از شرکت در آن شانه خالی کرد.

وی افزود: به نظر من در راستای افزایش مشارکت مردم در رسانه‌ها، مطبوعات و محافل دانشگاهی باید بین نامزدهای انتخاباتی مناظره برگزار کنند تا مردم دیدگاه های نامزدها را با یکدیگر مقایسه کنند. به اعتقاد من یک نماینده مجلس باید سه ویژگی تعهد اخلاقی و دینی، تخصص و کارآمدی  و دلسوز بودن برای مردم را داشته باشد و نبود هر کدام از این ویژگی ها نماینده را در رسیدن به هدف ناموفق می‌کند.

این خبرنگار ادامه داد: انتظار از نماینده مردم در حوزه بیرجند-درمیان و خوسف پیگیری مطالبات چندین ساله مردم  چون بهبود وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند و تقویت زیرساخت های گردشگری است که با استفاده از ابزار نظارتی در اختیار نماینده چون سوال و استیضاح مسئولان اجرایی و متولیا امر محقق م

وی تصریح کرد: خبرنگاران باید در زمینه اهمیت مجلس و تاثیر رای تک تک افراد در امنیت و اقتدار کشور به جامعه آگاهی بدهند تا زمینه حضور پر شور مردم فراهم شود.

تبیین مشارکت در انتخابات برای مردم

مصطفی ملایی، فعال رسانه‌ایی در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر رای یک سازه بتنی در مرزهای ایران است، بیان کرد: در این مدت خیلی از افراد برای براندازهای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند و می‌کنند تا مردم این حریم امن رو از دست بدهند.

وی با بیان اینکه اگر مردم نباشند مسئولانی هم وجود ندارند، گفت: مشارکت انتخابات باید هر روز به صورت نرم افزاری و سخت افزاری به نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان تبیین شود نه ۸ ماه مانده به انتخابات از طریق واقعیت مجازی و آموزش. اگر انتخابات نباشد ایران نمی‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد و ما هم خوش نداریم کسی جز ایرانی برای کشورمان تصمیم گیری کند.

این فعال رسانه‌ای ‌گفت: برای داشتن انتخابات با شکوه باید از حواشی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و از بگم بگم های افراد پرحاشیه دور مانده و جایگاه اصلی رسانه‌ها باید حفظ شود چرا که خوراک فکری مسموم باعث ناامنی شده و احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است.

وی در خصوص نقش و رسالت خبرنگار در انتخابات گفت: خبرنگار باید از حریم و مردمانش دفاع کند چرا که با قلم خود می‌تواند راهگشایی برای مردم یا سد معبری برای افراد سودجو باشد. 

حضور مردم و اقتدار ملی اهمیت بسیار دارد

عباس واعظ زاده، مدیر امور اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه انتخابات ۱۱ اسفند از دو جهت اهمیت دارد، گفت: انتخابات حق هر شهروند ایرانی است و خیلی از کشورها از این حق برخوردار نیستنند و آرزوی حضور در انتخابات و مشارکت در سرنوشت و تصمیماتی که برای کشور گرفته می‌شود را دارند و از این جهت برای هر ایرانی باید مهم باشد که حق خودش را بگیرد و مشارکت داشته باشد.

وی افزود: حضور مردم و اقتدار ملی اهمیت بسیاری دارد چرا که بازتاب خارجی داشته و لذا مشارکت حداکثری که مقام معظم رهبری برآن تاکید کردند حاصل نمی‌شود مگر اینکه مردم با احساس وظیفه خود در پای صنوق‌های رای حاضر شوند تا اقتدار ایران در جهان به اثبات برسد که امنیت کشور را تضمین خواهد کرد.

رفع مشکلات با شرکت در انتخابات امکانپذیر است

محمد اکبری، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند « که انتخابات رکن اصلی جمهوری اسلامی است و راه اصلاح کشور از انتخابات می‌گذرد»، گفت: همه افرادی که علاقه‌مند به رفع مشکلات، چالش‌ها و ایراداتی که در وضعیت موجود می‌بینند، هستند بایستی از طریق انتخابات این کار را پیش ببرند.

وی بیان کرد: جامعه دانشگاهی بیرجند همچون گذشته در همه مسیرها پیشرو بوده و پیش قدم در برنامه‌های تاثیر گذار کشور،  لذا در انتخابات پیشرو نیز با حضور حداکثری خود نقش آفرینی موثری در آینده منطقه و کشور خواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha