• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۱:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402121006479
  • خبرنگار : 50490

کشاورزی مازندران نیازمند صنعتی شدن است/ جلوگیری از خام فروشی تولیدات کشاورزی

کشاورزی مازندران نیازمند صنعتی شدن است/ جلوگیری از خام فروشی تولیدات کشاورزی

ایسنا/مازندران یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان بابل با اشاره به اینکه کشاورزی مازندران باید صنعتی شود، گفت: استقرار صنایع تبدیلی در کشاورزی جلوی خام فروشی را می‌گیرد.

عباس طالب زاده از حوزه انتخابیه بابل در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تحول در حوزه کشاورزی نیازمند مکانیزه شدن و صنایع تبدیلی است، اظهار کرد: فراهم کردن این شرایط اشتغالزایی را افزایش و اقتصاد کشور را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: استان‌های شمالی باوجود اینکه قطب کشاورزی و تامین کننده اصلی امنیت غذایی است اما کشاورزان هنوز بیمه تامین اجتماعی ندارند.

طالب زاده ادامه داد: هنوز باغات و زمین زراعی ما شناسنامه ندارند و از تکنولوژی مدرن صنعتی برخوردار نیستند.

این نامزد دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز زیرساخت‌های مناسب فراهم نشده است تصریح کرد: برای رونق اقتصادی در عرصه کشاورزی لازم است کشاورزان از وام کم بهره و بلندمدت برای خرید ماشین آلات کشاورزی بهره‌مند شوند که تاکنون نمایندگان مجلس در این زمینه پیگیری چندانی نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مشکلات حوزه برنج ومرکبات در مازندران لاینحل مانده است، تصریح کرد: نبود سرخانه‌های بزرگ و مجهز مانع صادرات عمده تولیدات کشاورزی در استان شده است.

طالب زاده خاطرنشان کرد: هنوز مدیریت درستی در حوزه برنج نداریم واردات بی رویه برنج بازار استان را دچار چالش کرده وهنوز این معضل حل نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تورم موجود برای بهبود اقتصاد خانوار چه راهکاری دارید گفت: باید با تخصیص وام کم بهره ۴ درصد به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای زنان خانوار اشتغال خانگی ایجاد کرد.

طالب زاده گفت: پیگیری و تحقق طرح الحاق به بافت که از سال ۸۵ تاکنون مطرح شده باید در اولویت نمایندگان باشد زیرا وظیفه نمایندگان طرح قانون جدید واصلاح قانون گذشته است.

وی در پاسخ به سوال راهکارشما برای معضل بی آبی استان چیست یاداور شد: مازندران نیاز به احداث سد ندارد می توان با لایروبی یک متر ذخیره سازی آب داشته و کشاورزان را بی‌نیاز کنیم.

طالب زاده با توصیه بر اینکه برای توسعه کشاورزی باید ظرفیت مرغ لاین احیاء شود و محصولات دامی مثل عسل برندسازی شود، گفت: لازم است بازارچه‌های محصولات کشاورزی به کمک اتحادیه‌ها در خارج شهر راه اندازی و محلی برای بازدید توریست‌ها باشد.

وی همچنین از ساخت دستگاهی برای پخت و کنسانتره حبوبات و اختراع دستگاه نگهداری شیر برای کمک به دامداران خبر داد و گفت: بزودی ۴۰۰ دستگاه از این ماشین دراختیار کشاورز قرار می‌گیرد.

وی از جذب سرمایه گذار با اعتبار هزار و۲۰۰میلیارد تومان برای ساماندهی دوهزار و۵۰۰ تن زباله استان خبر داد و گفت: مشکل پسماند مازندران با مدیریت درست رفع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha