به گزارش ایسنا، عماد عبدالمطلب، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان، گفت: پلتفرم ارائه شده در خصوص چیدمان مجازی اثاثیه منزل است که برای کاربران، تجربهها و قابلیتهای جدیدی ارائه میدهد. در اولین مرحله کاربر قبل از خرید اثاثیه مانند فرش، مبلمان و لوستر میتواند محصول را در خانه خود پرو مجازی کند؛ برای مثال محیطی که میخواهد فرش کند را به صورت آنلاین باز و محصول را به دوربین موبایل اضافه میکند (تکنولوژی موقعیت افزوده) و اینگونه پیش از خرید، محصول در منزل کاربر پرو مجازی میشود.
وی تصریح کرد: در مرحله دوم کاربر میتواند محصول خود را شخصیسازی کند، به عنوان مثال شما به دنبال فرشی همخوان با مبلمان خود هستید، اما زمان کافی برای پیدا کردن آن را ندارید، در این صورت در سامانه ما طرحی را انتخاب و رنگ آن را عوض میکنید و با سلیقه خود جزئیات را انتخاب کرده و در نهایت ما آن را برای شما میبافیم و شخصیسازی میکنیم، همچنین طرح ساخته شده را مجدد به صورت مجازی در محیط، امتحان و بعد آن را خریداری میکنید.
به نقل از معاونت علمی ریاستجمهوری، عبدالمطلب با بیان اینکه ما در این شرکت توانستیم نوع جدیدی از برنامهنویسی را که موفق به تحول سیستم ماشینی فرشبافی شده به وجود بیاوریم، افزود: در این خصوص سیستم هوشمندی را پیاده کردیم تا کاربر با استفاده از آن، علاقهمندی خود را شخصی سازی کند و در مرحله بعد ما به زبان و فرم یک برنامه آن علاقهمندی را به ماشین داده و ماشین آن را میبافد، به بیان دیگر کار ما وصل کردن علم کامپیوتر به فرشبافی است. این سیستم برای نخستین بار در دنیا توسط ما طراحی شده که در آن خود کاربر تمام جزئیات را تعیین میکند و بر همان اساس فرش بافته میشود.
انتهای پیام
نظرات