• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1402120703822
  • منبع : وزارت نیرو

آخرین وضعیت ذخایر سدهای کشور

آخرین وضعیت ذخایر سدهای کشور

میزان ذخایر آبی سدها در روز پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده کاهش ۴ درصدی در این بخش است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام، در ۱۵۵ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تا پنجم اسفندماه ۱۴۰۲) در مجموع ۱۰ میلیارد و ۴۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۱۵ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، ۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی ۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود ۲۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۴۵ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۵۵ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده کاهش ۴ درصدی در این بخش است.

جدیدترین وضعیت سدهای مهم (شرب و کشاورزی) در جدول زیر آورده شده که بر اساس آن، ۱۷ سد مهم کشور با کاهش ۲۵ تا ۹۲ درصدی ذخایر نسبت به زمان مشابه سال قبل که سالی خشک و کم‌بارش بود، مواجه‌اند.

آخرین وضعیت ذخایر سدهای کشور

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۲۳:۰۰

جالبه چهارمحال بختیاری ۱۱درصد منابع آبی ایران را داره جزئ نمودار نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۰۰:۵۰

بهترین راهکار تأسیس و اختصاص بودجه به بخش تصفیه خانه های فوق پیشرفته و سیل بندها در مناطق مستعد و استفاده و احیا قنات های کشور و ت‌کنو لوژی های روز و هم چنین ترفندهای تاریخی است همچنین تکنولوژی بارور سازی ابرها را به اوج رسانید و اگر اشتباه نکنم یک پروژه قدیمی بود که در رشته کوه های شمالی کشور با تخریب قسمتی از کوه میشد ابرهای باران زا را به مرکز ایران هدایت کرد همچنین با عکس برداری ماهواره ای می‌توان نقاط مستعد برای کشاورزی و زیان ده را مشخص کرد همچنین کاشت گیاهان و درختان بومی هر استان و همچنین گیاهان خشک پسنددو شور پسند میتوان وًعیت اقلیمی کشور را تعغییر داد.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۰۹:۲۳

یکی از دوستان به نبودن لیست سدهای چهارمحال و بختیاری اعتراض کرده خب همه سدهای خوزستان و اصفهان منشأ اونا اغلب چهارمحال و بختیاری هست و بنظرم در خود حوزه‌ چهار محال و بختیاری سد نباشه در پایین دست رودها در استان های همجوار احداث شدند.