سرهنگ علی فکری چهارشنبه، ۲ اسفند در جلسه شورای ترافیک شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از غایب بودن فرماندار نهاوند گلایه کرد و یادآور شد: عوامل مؤثر در تصادفات، انسان، جاده، فرهنگ، علائم و ... است اما مدیریت وزنه سنگینتری در این حوزه به شمار میآید.
وی ادامه داد: بیشترین سهم تصادفات (یعنی ۷۰ درصد) مربوط به عامل انسانی و تخلف و بیاحتیاطی وی است که نمیشود اینها را هم نادیده گرفت و باید پیگیری کرد.
فکری با اشاره به محور حادثهخیز نهاوند- فیروزان، افزود: جاده فیروزان نه تابلو دارد نه روشنایی و نه اغلب موارد ایمنی که باید داشته باشد، حداقل آنها را هم ندارد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس در قیاس با سایر محورهای دیگر هم باز سرآمد فوتیها و حوادث، همین محور است و زیر ساختها در محور فیروزان ایمن و استاندارد نیست و این محور کم عرض بدون شانه و تاریک است.
به گفته فکری، هر لحظه تعلل، علت مرگ جوانهای بیشتری میشود، فردا هم عید و تعطیلات است. بنابراین باید نسبت به ایمنسازی اقدام کرد.
رئیس پلیس راه استان همدان یادآور شد: برخی پیمانکاران طرح و برنامه ایمنی ندارند، محور فیروزان- نهاوند جزو جادههای پرتصادف است و نباید مقابل نصب سرعتکاه مقاومت کرد که برای ایجاد ایمنی ضرورت دارد.
وی اضافه کرد: اجرای پروژه چهار خطه کردن محور فیروزان- نهاوند ممکن است چندین سال طول بکشد. بنابراین نصب سرعتکاه آن هم با رعایت نکات ایمنی ضرورت دارد.
فکری تأکید کرد: باید از سایر منابع اعتبار جذب و پروژه را تمام کنید تا بیش از این شاهد وقوع تصادفات فوتی و جرحی نباشیم.
وی در ادامه گفت: سه راهی فارسبان هم در چالش گودبرداری و چالههایی که پیمانکار در شانه راه ایجاد کرده، رها شده و اداره برق هم زیر بار نمیرود و نسبت به جابهجایی تیرهای برق اقدامی نکرده است که بنا به اعلام معاون عمران استاندار باید این جابهجایی انجام میشده که هنوز اداره برق اقدامی نکرده است.
انتهای پیام
نظرات