حجتالاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه رسانه های ایران در گفتوگویی، به ارائه توضیحاتی درباره وظایف این مرکز پرداخت و گفت: مرکز در کنار ارتباطات بین مردم و دولت، تلاش کرده که نقش اصلیتری را ایفا کند و آن تنظیم گری دستگاهها و مدیران و مسئولان است.
وی تاکید کرد: صرف اینکه ارتباطی بین مردم و مسئولان ایجاد کنیم هنر نیست، بلکه آنچه باید اتفاق بیفتد این است که مسئولان را پاسخگو کنیم و همچنین مسئولان نسبت به مطالبات و مشکلات مردم احساس عادی شدن نکنند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: در مرکز تلاش کردیم که با استفاده از ظرفیتهای مرکز، نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد مسئولان را انجام دهیم و مسئولان را به خدمت مردم آوریم.
صالحی مطالبهگری از مسئولان را از جمله رویکردها عنوان کرد که باید در دستور کار رسانهها قرار بگیرد و گفت: مطالبات مردم از جنس مطالبات روز است و آنچه باید اتفاق بیفتد این است که با ارائه اخبار واقعی، صحیح و امید آفرین، سرمایه اجتماعی نظام را ارتقا دهیم. از طرفی باید رسانهها را از فضای صرف خبررسانی خارج کنیم.
وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم رسانهها باید مطالبه گری را در دستور کار خود قرار دهند و هیچ مسئولی نباید در این زمینه احساس آرامش داشته باشد؛ رسانهها باید مرتبا ضمن خبررسانی، مطالبه گری برای خواست مردم را به عنوان وظیفه خود انجام دهند.
انتهای پیام
نظرات