• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402120201461
  • خبرنگار : 50184

رئیس سبک لاتاردو در آسیا:

کرمانشاه پایتخت «لاتاردو» ایران است

ایسنا/کرمانشاه رئیس سبک جهانی لاتاردو در آسیا و ایران، از کرمانشاه به عنوان پایتخت این سبک در ایران نام برد.

پیمان عزیزی آرام امروز(دوم اسفند) در نشستی خبری، با اشاره به فعالیت رشته لاتاردو در ۴۵ کشور دنیا، اظهار کرد: حدود چهار سال پیش با مجوز وزارت ورزش و جوانان، این سبک را زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی در ایران راه اندازی کردیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه دو سال ابتدایی شروع فعالیت این سبک مقارن با شیوع بیماری کرونا بود، برای همین نتوانستیم فعالیت های چندانی را در این رشته داشته باشیم، اما طی دو سال اخیر فعالیت های شاخصی صورت گرفته است.

رئیس سبک لاتاردو در ایران و آسیا تصریح کرد: دعوت از رئیس سازمان جهانی لاتاردو با اخذ مجوز از شورای برون مرزی وزات ورزش و جوانان و حضور ایشان در کرمانشاه برای برگزاری یک دوره استاژ فنی مربیان از اقدمات مهمی بود که انجام دادیم و بازتاب گسترده ای نیز داشت.

وی با بیان اینکه کرمانشاه پایتخت لاتاردو در ایران است، عنوان کرد: این رشته از کرمانشاه به سایر استانهای کشور معرفی و کشیده شد و در حال حاضر حدود ۲۰ استان در هر دو بخش بانوان و آقایان در آن فعالیت می کنند.

عزیزی آرام اضافه کرد: سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور این سبک به میزبانی کرمانشاه برگزار شد که تیم کرمانشاه توانست مقام نخست را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال آینده مسابقات قهرمانی کشور این رشته را به میزبانی قزوین برگزار خواهیم کرد که این مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات بین المللی ترکیه خواهد بود.

رئیس سبک لاتاردو در ایران در ادامه گفت: انتظار می رود ورزشکاران کرمانشاهی بتوانند با در خشش در این مسابقات عضو تیم ملی شوند، همانگونه که در حال حاضر داریوش عزیزی آرام، شیرزاد خانی و نادر سهرابی در تیم ملی این رشته حضور دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه لاتاردو ترکیبی از  رشته های جوجیتسو، بوکس، کیک بوکسینگ، کاراته و ژیمناستیک است، عنوان کرد: در حال حاضر تنها در کرمانشاه حدود هزار ورزشکار در این رشته داریم که در ۱۰ باشگاه ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

عزیزی آرام در ادامه گلایه ای هم از مدیران و مسئولین استانی داشت و گفت: ما  تنها سبک جهانی در رشته های رزمی هستیم که نماینده آن در ایران از کرمانشاه است و علیرغم اینکه تاکنون کارهای بزرگی را در این سبک انجام داده ایم، اما هیچکدام از مسئولین از ما حمایت مالی نداشته اند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha